Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: D-Link DWL-G810 och Xbox= trådlöst?

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    0

D-Link DWL-G810 och Xbox= trådlöst?

Har kollat genom hela forumet men hittar inget om hur man ska få xboxet trådlöst. Jag harBBB adsl som internet med deras modem som måste använda sig av PPP-oe protokollet för att komma ut på nätet. Kopplat till det är min philips trådlösa basstation.Därifrån trådlöst till datorn. Philipsen har dynamiskt ip. Men för att få internet i xboxen måste ju Dlinken ha dynamiskt ip med. Vad jag har förstått funkar det bara att ha statisk ip till xboxen. Eller? Men vad jag vill fråga är hur ska man länka ihop allt så det funkar med ip och dns'er å gateway åallt vad det heter? Jag e lite av nybörjare men försök få mig att bli klokare e ni snälla. (=

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    kolla d links hemsida i sverige det står där
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    0
    nä hittar inget där.Står inget mer än hur man får Xbox Live med Ad-hoc setupen, och det ska jag inte ska ha. )= Kan tillägga att jag har ett moddat xbox och vill kunna ftp'a och streama film å mp3, även internet såklart. Blir nervös snart.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    klicka på mitt namn gå till min sida kolla länken nätverksinst
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det spelar nog ingen roll om du kör dlinken på dynamisk eller statisk ip. Jag kör routern, accespunkterna och dwl-g810 lådorna, xboxarna och dreamboxen på statiska adresser så slipper jag oroa mig för att behöva ändra i FTP program osv.

Enklast för dig är nog att stoppa en router mellan modemet och accespunkten så behöver du inte bry dig om BBB:s adresser utan kan köra med de gamla hederliga 192.168.x.x
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    0
    Men nu har jag dessa grejerna och vill använda det. Philips basstationen är väl en router ?. Vad jag ville veta är hur man konfigurerar allt med adresser. Ska Dwl-G810 ha samma ip som xboxen? Jag kör infrastructure på allt.
    Jag e novis på detta.

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    0
    Kanske inte är en router ändå men det ska ju gå ändå säger dom. http://www.consumer.philips.com/cons...CSHQNHKFSESI5P

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Eftersom du inte har en router blir du begränsad av de IP-adresser du kan få från BBB.

Kolla i dina papper från BBB hur många ip-adresser du kan få.

Hur som helst blir allt mycket jobbigare och OSÄKRARE utan router. Dom kostar bara c:a 400:- på kjell & co, siba osv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    0
    Nu funkar det bra tror jag (än så länge). Jag hade inte ändrat om d-linken till en ipadress för det trådlösa nätverket (=. Tack för svaren .

Liknande diskussioner

1. Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-04-04, 00:53
  2. PSX och multi-x problem
    By TB_NoRatZ in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2003-04-13, 17:42
  3. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13
  4. Lite frågor...
    By qlz in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-04-02, 17:37