Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Detaljerad beskrivning på hur man bränner = tutorial?

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Detaljerad beskrivning på hur man bränner = tutorial?

    Halloj på er!

    Jag har iofs skrivit dessa texter i en annan tråd, men eftersom det är ett problem som det verkar finnas fler än jag som har så skapar jag en ny tråd.

    Vill först och främst tacka för all viktig info man fått genom att läsa i detta forum. Dock så känner jag mig så jäkla trög för jag får ändå inte kunnat bränna en viss typ av filer.

    Jag får ju en packe rar filer som tillhör en viss sorts spel. Packar upp dessa med i mitt fall Total Commander och får lite olika filer beroende på vilken release jag fått hem:

    "Ex1."
    1 st ".000" fil och 1 st ".dvd" fil
    Behöver INGA patchar! Fungerar KLOCKrent att bara öppna CloneCD och välj bränn från fil....

    "Ex2."
    ".360" filer
    Har releaser som när de packas upp blir av typen .360 och som jag citerar ska "works as it is". Hur tusan ska jag bränna dessa? Ska jag bara skapa en .dvd-fil i notepad eller? Ska jag bara bränna .360 filen direkt? Har iofs testat detta och pajjat ca 4 DL skivor. Fick höra av en kille att jag skulle döpa om .360 till .iso (samma problem dock). Har provat att köra SS Merger 1.6 och patcha en release med den SS som den hittade genom att söka, dvs jag fick 2 st gröna fält. Den skapade då en .000 och en .dvd, men det gick likväl åt h*lskotta.

    "Ex3."
    ".iso"-filer
    Samma resultat som när jag bränner .360 filer. Har provat att bränna en .iso med Nero.

    För er som undrar så har jag har en NEC 3550 brännare, SamsungDVD i boxen och firmware uppdaterad.

    Skulle uppskatta (som så många andra om det skrevs ner en punktlista hur man bränner .360-filerna. )

    Ni får gärna maila mig på cyberjoc@hotmail.com med tips. DL skivor är som någon sagt innan ganska dyra.

    En fil som jag har är
    Madden.NFL.06.PAL.PROPER.XBOX360-DNL

    Kan någon säga EXAKT tillvägagångssätt för att bränna denna .360-fil? Det säga att den inte ska behöva patchas. För klarar jag av att bränna den så bör jag förstå hur jag ska gå tillväga.

    Och när man väl behöver patcha:

    Hur patchar man då? Öppnar SS Merger (version?). Väljer .360/.iso filen? Kör man automatisk letning av patch via nätet eller ska man använda någon man laddat hem själv?

    Vilket alternativ ska man ta där man väljer:
    Included in iso (wxRipper Style)...Pad wih blank(xtreme Style) osv?

    Har någon lust att göra en "dumskallelista" till mig ?

    1. sätt i en tom DVD+R DL (gärn vilket märke)
    2. starta SS Merger 1.?
    3. Välj .360 fil osv...

    Hade varit evigt tacksam om jag kunde få mina .360-filer (och iso) att brännas. Både sådana som behöver patchas och inte patchas.

    Tack!



    Hjälp!

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Jag skulle också behöva veta hur man gör i "ex 2". I ex Project_Gotham_ Racing_3_PAL.PROPER.SSpatched.XBOX360-Contaminator som ska vara helt färdigpatchad. Då får man med Prg3.360 och Prg3.dvd. Hur går man vidare?

    mvh Martin

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av m4rtin_s
    Jag skulle också behöva veta hur man gör i "ex 2". I ex Project_Gotham_ Racing_3_PAL.PROPER.SSpatched.XBOX360-Contaminator som ska vara helt färdigpatchad. Då får man med Prg3.360 och Prg3.dvd. Hur går man vidare?

    mvh Martin
    Öppna clonecd och bränn Prg3.dvd. Simple as that!


  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    OKej, jag har bara försökt använda DVDdecrypter. Får väl gå över till Clonecd då. Finns det nån guide över hur man ska göra i Clonecd? Man måste väl ställa in massa grejjer där med, eller är det bara att välja den stora filen och bränna?

    Kan ju också fråga om det finns nått sätt att bränna med DVDdecrypter istället, då det är favoriten...?

    tack ialla fall
    Last edited by m4rtin_s; 2006-07-22 at 12:36.

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    88
    Respekt
    20
    Du ska ta .dvd filen i clonecd, alltså den lilla! Det är den som talar om vart layer breaket ska vara!

    Samma sak om du har en .360 fil. Då kan du skapa en .dvd fil och lägga in informationen där i T.e.x

    Heter filen pgr3.360 så skriver du in i .dvd-filen:

    LayerBreak=1913760
    Pgr3.360

    och sen bränner den med clonecd
    Last edited by Mrgrinder; 2006-07-22 at 13:49.

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Jag får det fortfarande inte att funka. Använder CLONE CD 5.2.6.1 När jag valt min lilla .DVD fil så säger det "Fel vid öppning av filen Layerbrake 1913760: DEt går itne att hitta filen." Vad är det som är fel?
    Last edited by m4rtin_s; 2006-07-23 at 12:07.

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    88
    Respekt
    20
    Jag får det fortfarande inte att funka. Använder CLONE CD 5.2.6.1 När jag valt min lilla .DVD fil så säger det "Fel vid öppning av filen Layerbrake 1913760: DEt går itne att hitta filen." Vad är det som är fel?
    Öppna upp .dvd filen och kolla så att det står rätt filnamn där i! Precis som jag skrev i mitt föregående inlägg t.e.x

    Heter filen pgr3.360 så skriver du in i .dvd-filen:

    LayerBreak=1913760
    Pgr3.360

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    DEt står exakt likadant. Använder Project_Gotham_ Racing_3_PAL.PROPER.SSpatched.XBOX360-Contaminator realesen. Finns två filer i Prg3.360 och Prg3.dvd. Öppnar jag Prg3.dvd så står det LayerBreak=1913760
    Prg3.360. Ändå så krånglar det osm jag sa...

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Senaste version är 5.2.9.1 så prova uppgradera... låter ju som om versionen du använder inte vet vad layerbreak betyder...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Jag la in den senaste nu. Nu gick allt att bränna utan fel, så jag antar att det fungerar. Tack så jätte mycket för hjälpen.

    Kan ju lägga en snabb följdfråga med, har packat upp Tom_Clancys_Ghost_Recon_Advanced_Warfighter_PROPER _PAL_MULTI5_XBOX360-pSy360 som endast består av en fil IMAGE.000 Är det då bara att skapa en egen .DVD fil? Och skriva
    LayerBreak=1913760
    IMAGE.360

    och sen döpa IMAGE.000 filen till IMAGE.360 ?

    mvh Martin
    Last edited by m4rtin_s; 2006-07-23 at 15:08.

  11. #11
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    88
    Respekt
    20
    Ja du kan skapa en egen .dvd fil! Du behöver inte döpa om .000 filen, skriv bara in i .dvd

    LayerBreak=1913760
    Image.000

Liknande diskussioner

  1. Hur bränner man detta spel??
    By Mortal Player in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-04, 21:17
  2. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  3. Hur BrÄnner Man Orginalspel?
    By NERG9 in forum XBOX Backup och Patchar
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-01-28, 19:58
  4. Hur bränner man gi?
    By Fizzykoh in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-05-23, 01:50
  5. Hur bränner man Xbox spel på CD-RW?
    By Z i n g o in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-03-03, 11:20

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •