Halloj på er!
Jag har iofs skrivit dessa texter i en annan tråd, men eftersom det är ett problem som det verkar finnas fler än jag som har så skapar jag en ny tråd.
Vill först och främst tacka för all viktig info man fått genom att läsa i detta forum. Dock så känner jag mig så jäkla trög för jag får ändå inte kunnat bränna en viss typ av filer.
Jag får ju en packe rar filer som tillhör en viss sorts spel. Packar upp dessa med i mitt fall Total Commander och får lite olika filer beroende på vilken release jag fått hem:
"Ex1."
1 st ".000" fil och 1 st ".dvd" fil
Behöver INGA patchar! Fungerar KLOCKrent att bara öppna CloneCD och välj bränn från fil....
"Ex2."
".360" filer
Har releaser som när de packas upp blir av typen .360 och som jag citerar ska "works as it is". Hur tusan ska jag bränna dessa? Ska jag bara skapa en .dvd-fil i notepad eller? Ska jag bara bränna .360 filen direkt? Har iofs testat detta och pajjat ca 4 DL skivor. Fick höra av en kille att jag skulle döpa om .360 till .iso (samma problem dock). Har provat att köra SS Merger 1.6 och patcha en release med den SS som den hittade genom att söka, dvs jag fick 2 st gröna fält. Den skapade då en .000 och en .dvd, men det gick likväl åt h*lskotta.
"Ex3."
".iso"-filer
Samma resultat som när jag bränner .360 filer. Har provat att bränna en .iso med Nero.
För er som undrar så har jag har en NEC 3550 brännare, SamsungDVD i boxen och firmware uppdaterad.
Skulle uppskatta (som så många andra om det skrevs ner en punktlista hur man bränner .360-filerna. )
Ni får gärna maila mig på cyberjoc@hotmail.com med tips. DL skivor är som någon sagt innan ganska dyra.
En fil som jag har är
Madden.NFL.06.PAL.PROPER.XBOX360-DNL
Kan någon säga EXAKT tillvägagångssätt för att bränna denna .360-fil? Det säga att den inte ska behöva patchas. För klarar jag av att bränna den så bör jag förstå hur jag ska gå tillväga.
Och när man väl behöver patcha:
Hur patchar man då? Öppnar SS Merger (version?). Väljer .360/.iso filen? Kör man automatisk letning av patch via nätet eller ska man använda någon man laddat hem själv?
Vilket alternativ ska man ta där man väljer:
Included in iso (wxRipper Style)...Pad wih blank(xtreme Style) osv?
Har någon lust att göra en "dumskallelista" till mig ?
1. sätt i en tom DVD+R DL (gärn vilket märke)
2. starta SS Merger 1.?
3. Välj .360 fil osv...
Hade varit evigt tacksam om jag kunde få mina .360-filer (och iso) att brännas. Både sådana som behöver patchas och inte patchas.
Tack!
Hjälp!
Bookmarks