Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Dlink DI-604

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    21

Dlink DI-604

Hallo på Er!

jag har fått igång allt med xboxen förutom att jag inte fattar hur man vet vilket ip-nummer xboxen får i dhcp...? Om jag vill att xboxen ska få tillgång till te.x väder information m.m i XBMC så måste det vara dhcp fast sen om jag vill ftp:a över filer till den så måste det la vara statiskt ip? Eller har ni alla dynamiskt ip i xbmx och när ni ftp:ar så ställer ni xboxen i settings menyn för att den inte skall tappa anslutning (och där har ni statiskt?)

Hade vart gött att kunna ha den i XBMC vid ftp överföringar.....

fattar ni frågan? lol vart lite rörigt....

Ajusst det, allting går igenom en DI604 ( dlink )

Tack på förhand!

// Charlie

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Beroende på vilken dashboard du kör kan du få upp din xbox ip:
    EvoxDash kan du lägga till denna tagg: Text= 0,51,1.0,0xFFFFFF,0,"IP: <IP>"

I XBMC får du fram IP nr när du ställer dig på Inställningar så kommer det upp i högra hörnet längst ner (har du 360 skin gå in på system, nätverk)
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    21
    Hallo Pege!
    tack för snabbt svar... hmmm ställer mig på settings knappen men inget ip... trycker jag på settings får jag inte heller upp ngt ip.... har kollat alla hörn =)

och en riktig noob fråga.... vart ser man sin verision på xbmc?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Klicka på en av de där små ikonerna längst ner till höger, där man bl.a. kan stänga av boxen. Genom någon av dom kan man få fram system info inkl ipadress.

Spelar ingen roll om du fått adressen dynamiskt via dhcp eller om du satt den manuellt som statisk så länge du vet vilken adressen är.

Kör du dhcp bör du kunna se i routern vilka ipadresser som är utdelade. Du bör även kunna "låsa" en specifik adress till en specifik MAC adress = xboxen är garanterad samma IP hela tiden så slipper du ändra dina FTP inställningar i pc:n.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    I XBMC får du fram IP nr när du markerar/ställer dig på Inställningar i XBMC-CVS_2006-07-16-T3CH iaf får jag fram en liten ikon med IPnr & Temp
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    21
    tackar för all hjälp Hansi och Pege... detta forumet måste vara sveriges största på xbox? grymt iallfall!

// C

Liknande diskussioner

1. D-link Di 604 + Xbmc
    By tiito78 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2005-03-23, 12:38
  2. koppla ihop xboxen med d-link 604
    By Freewind_Rider in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Senaste inlägg: 2004-12-27, 15:27
  3. koppla ihop xboxen med d-link 604
    By Freewind_Rider in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Senaste inlägg: 2004-12-11, 19:54
  4. Går det att kör Dlink di604 med xboxlive??
    By Andy1 in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Senaste inlägg: 2004-03-21, 17:41
  5. XBMP hänger sig direkt!
    By Genfors in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2003-11-24, 09:18

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner