Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Spiderchip lödning

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Spiderchip lödning

    Hej!

    Köpte ett spiderchip (version 1.6 tror jag) av er för ett bra tag sen, monterade in den själv i min xbox, helt lödfritt. Men spider-benen har flera gånger ploppat ut och jag har varit tvungen att pilla in dem igen, nu har ett ben lossnat från chippet efter allt pillande och jag har tröttnat på dessa problem så min fråga är:

    Hur mycket tar ni (psxcare) för att sätta dit ett ben på chippet + att löda fast alla ben på själva xbox:en?

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    Få ett riktigt chip installerat istället, typ DuoX2 eller SmartXX...
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Japp, det blir inte dyrare att montera ett duox2 (500:-) än att få spiderchippet lödmonterat.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Japp, det blir inte dyrare att montera ett duox2 (500:-) än att få spiderchippet lödmonterat.
    oj, så pass dyrt. Chippet är ju redan monterat i xboxen vill bara köpa ett nytt ben istället för det som lossna och ha alla spiderbenen fastlödda på själva xboxen. Jag har nära till er butik så jag kan komma med xboxen och chippet som redan är monterat.
    Last edited by looney; 2006-07-22 at 17:32.

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Man kan ju alltid gipsa benet om det är av
    Alvarligt talat så är ett DUO X 2 ett bättre chip än det som benet är av & behövs gipsas
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av pege63
    Man kan ju alltid gipsa benet om det är av
    Alvarligt talat så är ett DUO X 2 ett bättre chip än det som benet är av & behövs gipsas
    Jo, har förstått att DUO X 2 är ett bättre chip, men eftersom jag är en fattig student vill jag ogärna köpa ett nytt chip bara för att ett "ben" gått av.

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Tror du hamnar på samma pris iof
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Japp, skall vi sitta och experimentera och pilla med spiderben så får du betala löpande 350:-/påbörjad halvtimme. Lär ju vara rätt stor risk att det tar mer än en halvtimme. Bättre satsa på ett fast-pris 500:- för duo-x2.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    okej, tack för svaren. Blir nog till att köpa ett "ben" själv och ett lödkitt och försöka att löda fast dem själv. Vilket leder mig till dessa 2 frågor:

    Vad är det för metall på det tunna metallbenet på spiderchippet? spelar det egentligen någon roll vad för metall man använder?

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    Metall spelar väl ingen roll, bara det leder ström. I själva verket borde du ju bara kunna dra en kabel där benet gick istället, det är ju samma sak fast på ett annat sätt
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

Liknande diskussioner

  1. Spiderchip GX läs detta
    By Snubbelfot in forum Spiderchip
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-18, 15:45
  2. Spiderchip, endast för 1.6?
    By Trollslyna in forum Spiderchip
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-05-29, 10:00
  3. spiderchip v1.1
    By iceydee in forum Spiderchip
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-01-19, 07:45
  4. Problem efter lödning
    By activegen in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-11-03, 20:49
  5. Frågor innan lödning...
    By mikey_johansson in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-10-20, 11:55

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •