Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 54 av 54

Diskussion: Fungerande Sata pci kort

  1. #31
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Ok, beställer ett nudå. Ser att dom är slut i lager, hur länge kan det ta innan man får det levererat tro?

    Har även lagt en beställning från itservice.se på en Pioneer 111d (365kr) och ett 5-pack Verbatim 8,5gb skivor (177kr)

    Totalt 543kr för brännaren och 5st skivor. Överkomligt! Frakten tillkommer givetvis.

    MVH

  2. #32
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Fick mail från Kjell&Company nu att SATA-kortet har sålt slut och dom har tagit bort den produkten från hemsidan nu.

    Så, vars kan jag nu hitta detta kort?

    EDIT: blev ett STlab A200 - SATA+IDE RAIDkort istället
    På specifikationen är dem exakt lika förutom VIA-chipset som är VT6420R på detta och på kortet som utgått var det VT6420.
    Skiljer alltså bara ett "R" på chipset, hoppas att jag kan flasha med detta nu
    Last edited by Myzkoo; 2006-11-17 at 14:51.

  3. #33
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    hej jag har samma problem med flashvia.exe att den inte hittar ts-h943:an och jag får felmeddelande status 51 should be 70. kan jag få prova ditt flashvia och se om det fungerar ?
    tack på förhand Qulan

  4. #34
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Myzkoo Visa Inlägg
    EDIT: blev ett STlab A200 - SATA+IDE RAIDkort istället
    På specifikationen är dem exakt lika förutom VIA-chipset som är VT6420R på detta och på kortet som utgått var det VT6420.
    Skiljer alltså bara ett "R" på chipset, hoppas att jag kan flasha med detta nu
    Hej Myzkoo. Har du haft nån framgång med ditt nya STlab A200 Radivarianten?
    Eftersom man bör stänga av Raid på satakorten när man ska flasha DVDn och dessa kort verkar vara låsta till RAID så är jag jäkligt nyfiken hur det gått för dig.

    Tack.

    Mestadels

  5. #35
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Hejsan, jag har fått hem mitt Sata-kort nu samt brännaren och skivorna idag. Sitter just nu å försöker få Xp att hitta min hitachi (47) läsare. Återkommer med mer info senare. Har precis börjat dona

    EDIT: Det gick fort att få Xp att hitta läsaren, fick starta med luckan på xboxet öppen första gången sen gick det att hitta den varje gång med stängd. Körde med Slax-skivan. Har tankat hem Xtreme 4,2 men jag förstår inte riktigt vars jag ska börja någonstans? Det mesta som beskrivs i readme'n och på forum verkar vara för Samsungen. Någon som kan beskriva vart jag ska börja?
    Last edited by Myzkoo; 2006-11-23 at 23:18.

  6. #36
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Xboxen flashad. Allt gick i princip smärtfritt så man kan konstatera att SATA-kortet funkerar prickfritt. Bara att beställa 100kr är det lätt värt!

  7. #37
    Registrerade
    Jun 2002
    Inlägg
    70
    Respekt
    23
    Myzkoo: Sa du att du hade tankat hem Xtreme 4.2 för din hitachi? Är det inte till för samsung? *förvirrad* Jag har samma kort som dig, och skulle gärna vilja veta om det funkar för att flasha samsungs... funderar nämligen på att hjälpa en kompis med det. Fast det är ju iofs såklart bra om det funkar till hitachis också, då behöver jag inte låna en dator av nån varje gång jag ska uppdatera till en ny firmwareversion... (har själv hitachi i min box) Men hursomhelst... var det en hitachi eller en samsung du flashade, och har du nån aning om kortet funkar med båda läsarna?
    Jodå. Men det var det ingen som visste.

  8. #38
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Persson: Hehe jag blev lite förvirrad ett tag. Trodde det var samma firmware till båda läsarna. Hur som helst så flashade jag min hitachi med "Maximus-Garyopa_XTRM-HITACHI_v2_3_Stealth.rar".. Det funkade fint utan problem. Har inte provat att flasha en samsung ännu, kanske får flasha någon poolares box någon gång, men någon annan hinner nog före!

    MVH

  9. #39
    Registrerade
    Jun 2002
    Inlägg
    70
    Respekt
    23
    Myzkoo: Ah, okej, ja, tänkte väl att det var nåt sånt :P Ja, garyopas 2.3 är väl det som gäller för hitachis för tillfället iaf... samma som jag kör i min Om du testar att flasha en samsung med kortet så skriv gärna resultatet här. Jag vill inte gärna säga till min kompis att jag kan flasha hennes läsare om jag inte är säker på att hårdvaran funkar... vore lite pinsamt om man skruvade upp skiten och sabbade hennes garanti och det sen visade sig att det ändå inte funkar.. :P och jag har verkligen inte råd att köpa nåt nytt sata-kort för tillfället. :/
    Jodå. Men det var det ingen som visste.

  10. #40
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Det kortet du köpte myzkoo, finns inte på kjells hemsida?
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  11. #41
    Registrerade
    Jun 2002
    Inlägg
    70
    Respekt
    23
    Blixten: Jag köpte samma kort, från samma ställe... kollade runt där nu och hittade det inte... de kanske har slutat sälja det? Du får väl maila dem och fråga
    Jodå. Men det var det ingen som visste.

  12. #42
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Jag hittar inte heller kortet på ********** längre. Hade tur som fick tag i ett då! Men se till att ni köper ett kort med VIA-chipset. Sitter ett sånt på mitt och det fungerar klockrent!

    MVH

  13. #43
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Resten av kontrollerkorten som kjell har, (och som det står på vilket chipset som är monterat) har bara silicon chipsets... Hmm
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  14. #44
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Om jag vore du skulle jag inte köpa ett med det chippet. Leta hos några andra återförsäljare eller databutiker kanske du finner ett Kolla på pricerunner eller något.

    MVH

  15. #45
    Registrerade
    Jun 2002
    Inlägg
    70
    Respekt
    23
    Myzkoo: Du har inte hunnit att testa flasha samsung än eller? Vore väldigt bra att veta att det faktiskt funkar innan man skruvar upp en box som inte är ens egen för att försöka flasha... hehe :P
    Jodå. Men det var det ingen som visste.

  16. #46
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    jag vet att man inte ska ha silicon chipset....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  17. #47
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    218
    Respekt
    18
    Nån som vet om det detta pci kort funkar med samsung ms28 ?

  18. #48
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Har inte testat om det funkat på någon samsungläsare ännu. Tror inte det kommer ske i det närmsta heller då jag inte känner någon med samsungläsare .. Men om jag stöter på någon med en kan jag ju alltid prova.

  19. #49
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    218
    Respekt
    18
    Jeppa99 har du fått dit sata kort från usa ? om det funkar med samsung dvdn så kan jag köpa det

  20. #50
    Registrerade
    Jun 2002
    Inlägg
    70
    Respekt
    23
    Har någon testat att flasha en samsung med ett SATA-kort med VT6420R-chipset? T ex det från kjell som omnämndes tidigare i tråden? I så fall, fick ni lyckat resultat?
    Jodå. Men det var det ingen som visste.

  21. #51
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    218
    Respekt
    18
    Fortfarande ingen som kan ge tips på pci kort som funkar för samsung ms28 dvd'n ?
    tycker Hansi ska ta tag i detta nu o köppa in ett parti till psxcare o lösa detta problem för oss stackare

  22. #52
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag har en dator med rätt prylar på moderkortet från början som fungerar suveränt, och jag har ett löst sata kort som också fungerar perfekt. Så det är inget problem. Ni behöver bara komma hit eller skicka hit era drivar så flashar jag dom utan att löda osv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  23. #53
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Håller med talaren så slipper man läsa om en massa misslyckanden pga sbs
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  24. #54
    Registrerade
    Jun 2002
    Inlägg
    70
    Respekt
    23

    Talking

    Tänkte bara meddela att STlab A200-kortet (med VT6420R chipset) som jag köpte från kjelloco funkade alldeles UTMÄRKT till att flasha Samsung ms28. Observera dock att man måste trixa lite...

    Jag använde Xtreme bootmaker och gjorde följande:

    1. Slå på 360n.
    2. Starta samread.bat (med ditt serienummer)
    3. Slå AV 360n.
    4. Välj siffran som motsvarar satakontrollern som din DVD är ansluten till.
    5. Vänta typ tio sekunder.
    6. Slå på 360n igen.

    sen får man göra samma sak igen när man kör samhack.bat. Om jag inte misstar mig alldeles är det det här som kallas för "badflash"-metoden...

    Observera att du måste hexeditera mtkflash.exe för att detta ska funkar. Xtreme bootmaker har en sån funktion inbyggd, vilket (förhoppningsvis) betyder att du inte behöver kolla upp en massa saker manuellt (jag var ändå tvungen att göra det, tror att det beror på att jag kör en gammal version av Windows XP). Glöm inte heller att kryssa i att du vill ha stöd för badflash när du använder Xtreme bootmaker.
    Jodå. Men det var det ingen som visste.

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Fyra månader klarade sig 360. (OFFICIELLA 360 dvd firmware hack tråden!)
    By Triton242 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 747
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 20:42
  2. USB - SATA, går det?
    By Aragorn-noob in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2006-06-29, 21:47
  3. Behöver hjälp med SATA kort
    By Leon_azzro in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-13, 09:42
  4. Tv genom Xbox med TV kort?
    By almqvist in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2006-02-18, 02:33
  5. Datel 16 Mb kort
    By usm76 in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2002-03-10, 13:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •