Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Hur öppnar jag min 360?

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    88
    Respekt
    21

    Hur öppnar jag min 360?

    Ska nu försöka öppna boxen, men hur gör man?
    Har kollat i denna länk:
    http://forum.psxcare.com/support/sho...F6ppna+xbox360
    Men jag hittar inget där.Är det någon som vet av någon guide som visra bilder. har fattat att det är T10 verktyg jag ska ha iallafall, har oxå tagit bort fronten och pillat bort microsoft märket men sen är det stopp!
    Tacksam för svar!

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    193
    Respekt
    19
    Den guiden säger allting som ska göras, fronten av först, sen sidorna sen ska du försöka att få bort chassit baktill och det gör man genom att man får pilla lite i hålen, om man är duktig så kan man göra det så det inte syns. Men jag ska ändå byta chassi på den så jag körde in och rörde runt lite. Därefter så ser du att det sitter fästen på framsidan som du helt enkelt drar uppåt. När du väl ser bottenplattan på xboxen så behöver du bara ta bort 6 skruvar för att kunna öppna den!! Jag kan bara referera till Complete.XBOX360.Hacking.Toolbox.Hitachi.Only-iND där det finns en guide med en bild på vilka skruvar som behöver lossas, men jag har för mig att det var de långa. Jag tror iaf det. Sen är det bara att lyfta ut chassit och så är du inne.. Hoppas det var till någon hjälp, det är så svårt att skriva när man tycker det är så självklart vad man ska göra när man vet det själv. Har redan gjort det tre gånger.. Men prova, och hacking toolet kan du hitta lite här var på torrentsidor..

    PS. Var lite försiktigt när du är där bak, man kan även göra en passande plastbricka av en cd-cakebox och göra små utstickningar som passar i hålen, du behöver göra två brickor för att få med alla hålen, sen dra uppåt.. Detta för att undvika att göra märken i din 360. Lycka till!
    Last edited by k31; 2006-07-23 at 20:26.

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    88
    Respekt
    21
    tack för hjälpen, nu är det klart!

Liknande diskussioner

  1. Hur instalerar jag XBMC på min Xbox
    By bil in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2006-03-05, 21:42
  2. Skaffat Chip= Min Live account är borta. (Tror jag)
    By KneggaN in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2005-10-18, 07:44
  3. hur får jag ur hårddisken?
    By dahonk in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-09-11, 15:38
  4. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •