Visar resultat 1 till 19 av 19

Diskussion: "Error E 64"

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    "Error E 64"

    När jag startar upp xboxen så kommer den till själva xbox loggan men stannar där en liten stund och sedan kommer felmeddelandet: "Error E 64", lampan nere till höger i ringen på fronten blinkar rött och läsaren går inte att mata ut.
    Detta vart efter en flashning som såg ut att gå felfritt iaf .
    Har testat att koppla ur SATA kabeln ur läsaren(Hitachi) i boxen och då kommer man in i xboxens menyer.

    Någon som har något bra tips? Är tacksam för allt (har backup på originalfirmwaret om det är till någon hjälp.)

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Säkert någon sektor som inte flashades ordentligt, prova kör flashningen flera gånger och prova igen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Jag har försökt, men när jag försöker göra det så hittar inte datorn läsaren av någon anledning, gick fint innan flashningen
    Verkar ju nästan som om läsaren är död.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Japp, den är nog brevpress nu :-(
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    51
    Respekt
    21
    Hej
    finns ett par poster på xboxhacker.net som behandlar E64
    när jag sökte hittade jag det här:
    http://www.xboxhacker.net/forums/index.php?topic=2140.0

    dock verkar det inte vara lätt, finns dock en kille där som heter stusy, som säger säg kunna fixa det, han finns in das UK...
    ha d


    lite mer info:
    http://www.xboxhacker.net/forums/index.php?topic=2490.0
    http://www.xboxhacker.net/forums/index.php?topic=1515.0

    /matt
    Last edited by matt908; 2006-07-24 at 21:35.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ett alternativ är att göra en dual firmware modd, jag kan programmera ett chip åt dig med din urlästa original firmware. Bara å löda på sedan med 29 wires :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Ska kika runt lite får se hur jag ska göra, nu fick jag lite hopp iaf!

    Tack!

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Hansi, vad skulle chip + att du programmerar in min backup kosta?

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    295:-
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Okej, det får bli den vägen, hur skall jag göra Hansi?

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Avvakta lite, en av mina tekniker lyckades precis mörda min plcc32 adapter till eeprombrännaren :-(
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    58
    Respekt
    19
    Antar att du kört OPA Xtreme v2.0?

    Så här står det i info filen till v2.1 som kom ut.

    "- #3: Users with v47 drives had random "64" errors when playing...
    *To fix this problem, just re-flash your drive with v2.1"

    hjälper kanske inte dig så mycket eftersom du inte hittar driven alls längre.

  13. #13
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    "Error E64"

    Fick Error E64 med opa 2.0.
    Hittade OPA 2.1 och såg detta i "readme"

    * To fix your BRICK (We are very sorry!, But it is fixable!)

    - manually open the dvd tray!
    - now power up your PC system
    - power up your bricked drive
    - re-flash the drive with 2.1

    Nu fungerar min dvd igen efter omflashning med opa 2.1
    Last edited by dEMER; 2006-08-08 at 23:41.

  14. #14
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av dEMER
    "Error E64"

    Fick Error E64 med opa 2.0.
    Hittade OPA 2.1 och såg detta i "readme"

    * To fix your BRICK (We are very sorry!, But it is fixable!)

    - manually open the dvd tray!
    - now power up your PC system
    - power up your bricked drive
    - re-flash the drive with 2.1

    Nu fungerar min dvd igen efter omflashning med opa 2.1
    Testade detta men datorn vill fortfarande inte hitta dvd:n ... Hansi, kan du programera ett chip nu?

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Inga problem att programmera chip, jag har en ny fräsch adapter nu.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #16
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Inga problem att programmera chip, jag har en ny fräsch adapter nu.
    Perfekt, hur skall jag göra?

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Maila mig det du vill ha programmerat så skickar jag ett chip mot postorder. Det kostar 350:- inkl frakt, chip, programmering.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #18
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Maila mig det du vill ha programmerat så skickar jag ett chip mot postorder. Det kostar 350:- inkl frakt, chip, programmering.
    Mailade er men missade att bifoga firmwaret, mailade firmwaret efteråt men sedan har jag inte fått något svar, är det på g eller vart det något fel igen Hansi?

  19. #19
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Måste ha missat det
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •