Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Spelen Fryser

  1. #1
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    16
    Respekt
    0

    Spelen Fryser

    Tjenare, ofta när jag sitter och spelar så fryser sig spelen efter sådär en timme, jag har konsolen i en hylla där det inte fläktar jättebra på baksidan, men när jag även har den ståendes någon annan stans så fryser sig spelen, jag har inte flashat min xbox heller så jag undrar om detta kan va något fabriksfel eller om det är fler osm har samma problem så att det är så surt att xboxen blir bara för varm?
    Tror ni man ska ta och lämna in den eller skall man kanske köpa något extra kylningssystem? Har sett att det finns att köpa på någon hemsida.

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Lämna in boxen. Den ska inte hänga eller frysa när man spelar! Min började också bete sig sådär allt oftare frös den tillslut gick den inte ens att starta

  3. #3
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Okej men det är inte så att man måste ha boxen fritt eller så, för isf är jag väldigt besviken, jag får dra in med den så fprt man reser hem då. Men man vill ju inte lämna in den och få en ny konsol heller för då får jag kanske inte någon med samsung, ifall jag skulle känna för att flasha den senare så ser det ju ut som att samsung funkar bäst för tillfället iaf. Men tack då blir dte nog ändå en inlämning.

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Earth Bone
    Okej men det är inte så att man måste ha boxen fritt eller så, för isf är jag väldigt besviken, jag får dra in med den så fprt man reser hem då. Men man vill ju inte lämna in den och få en ny konsol heller för då får jag kanske inte någon med samsung, ifall jag skulle känna för att flasha den senare så ser det ju ut som att samsung funkar bäst för tillfället iaf. Men tack då blir dte nog ändå en inlämning.
    En kompis hade samma problem som du. Han lämnade in den och fick en ny!


  5. #5
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    När jag spelar Oblivion på min 360 så har den bara hakat sig en gång. Men den hakar sig alltid på samma ställe. Det är i ett quest då man måste lämna in sina saker till en grabb för att kunna smussla sig in i deras lilla klubb och sno tillbaka Amulet of Kings. Iaf, när jag trycker på att ge han mina saker så fryser den sig. Alltid på samma ställe.

    Beror detta på Xbox 360n, eller är det skivan? Kan det helt enkelt vara så att jag bara behöver uppdatera spelet, för det har jag inte? Har inte heller flashat min 360, den är helt ny.

    Den frös sig en gång till också, den började först lagga litet, sen frös det. Beror frysningen ALLTID på att det är fel på boxen, eller kan det vara att den är för varm? Kan den verkligen frysa för att den är för varm?

    Tack på förhand, blir orolig när jag läste era posts om att den kan vara trasig.

    - orphtek

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    19
    Det känns som om det måste vara skivan?
    Sannolikheten att det skulle hända exakt vid samma tillfälle pga ett systemfel känns helt osannolikt.
    MVH
    Mikael Bäck

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av mikael.beck
    Det känns som om det måste vara skivan?
    Sannolikheten att det skulle hända exakt vid samma tillfälle pga ett systemfel känns helt osannolikt.
    Jag håller med. Men kan den frysa om den blir för varm? Det skulle kännas säkrare, istället för att den fryser för att den snart krajjar. I sådana fall är det bara flytta den till ett kyligare ställe.

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    19
    Om den ska frysa pga av att den är för varm så måste ju boxen vara igång ett tag.
    (Vi säger för enkelhetens skull ca. 30 minuter)
    Vi säger då att det tar ca en halvtimma varje gång att komma till den dialog där boxen fryser. Detta har hänt två gånger i rad vid exakt samma tillfälle om jag inte har fel.
    Detta borde betyda att boxen hänger efter en halvtimma även om du går någon annanstans i spelet.
    Då har jag några lösningar för dig:
    1. Ta tiden från då du sätter igång boxen tills dess att den hänger sig. Första gången går du och pratar med den där grabben där spelet hänger sig. Andra gången går du åt motsatt håll och tar tiden. Om boxen hänger sig efter samma tid så är det något med hårdvaran skulle jag nästan garantera.
    2. Om boxen INTE låser sig när du går åt motsatt håll så är det med största sannolikhet fel på skivan. (Kolla efter repor på disken och rengör den med en mjuk trasa utan tillsatser och pröva igen)
    3. Pröva med andra spel om du har och testa om de låser sig och efter hur lång tid i så fall.
    4. Om det eventuellt är ett systemfel så är det nog antingen helt enkelt fel på fläkten.
    Har du hårddisk i till din 360? Om inte kan det eventuellt vara det som spökar.
    MVH
    Mikael Bäck

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    "Om den ska frysa pga av att den är för varm" <= Intressant mening :-)

    Rengöra med mjuk trasa utan tillsatser...jag som brukar rengöra genom att hälla IPA över hela skivan och knugga mot jeansen...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    19
    Och sen ser skivan ut som grand canyon :P
    MVH
    Mikael Bäck

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Tack för den där hjälplistan Mikael. Det är dessvärre så att jag har sparat just innan jag pratar med pysen. Varje gång jag trycker på just den meningen i dialogen så fryser spelet. Mycket underligt. Ska prova göra ännu en karaktär och se om samma sak händer vid det tillfället.

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    19
    Då borde boxen hänga sig nästan direkt.
    Prova då att inte prata med honom och gå någon annanstans.
    Det var längesen jag gjorde det uppdraget men om jag inte har fel så är det väl inte han som börjar prata med dig?
    Om samma sak händer med en ny karaktär så är det nog garanterat fel på skivan.
    MVH
    Mikael Bäck

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    sverige
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Tja ska vi få liv på denna tråd igen senaste 2 dagarna så har jag sutit o lirat online men ca 2-3 tim så fryser den sid samt att skivan är varm nån som vet va man kan göra för att åtgärda det ??

    /mvh coneHBS

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    lämna in få ny eller få den fixad. klart å betalt.

Liknande diskussioner

  1. Spelen funkar inte längre...
    By simeson in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2005-09-25, 19:31
  2. Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-09-23, 17:44
  3. Köpte ny xbox idag. Spelen och filmerna i spelen hackar.
    By xaixon in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-04-16, 21:32
  4. Spelen fryser sig HJÄLP!
    By Brittish in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-09-02, 13:55

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •