Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Nyinstallerat SmartXX

Registrerade
    May 2006
    Respekt
    19

Nyinstallerat SmartXX

Har just fått ett smartxx OPX SE chip installerat i xboxen. Före förra chippet(duox-2) haverade så hade jag kört superdisc och installerat allting. Men nu så kan jag inte starta upp någonting på någon av bankerna.

Hur ska jag då få chippet att börja funka igen? och kör jag orginal så får jag detta felkod 05. Har superdisc i dvd-romen. Kan man köra den och börja installera om från början?

Eller finns det något sätt att bara göra så att man kan börja använda en bank och sen låsa hårddisken och sen börja använda alla gamla ting man hade i xboxen?

snälla, lite svar =)

sorry, läste där uppe nu att det fanns en sticky. men ni kan ju svara på dom två andra frågorna

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Du måste ju flasha in en bios
    Du måste låsa HD om du skall köra på orginalbioset, sätt i SD skivan boota med den i använd Config Magic för att låsa HDn
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    May 2006
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av pege63
    Du måste låsa HD om du skall köra på orginalbioset, sätt i SD skivan boota med den i använd Config Magic för att låsa HDn
    Kommer bara in i smartXX boot menu. Men vet inte hur jag ska nu till väga för att få ett bios/dashboard(?) installerat på en bank

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    kan inte så mycket om det chippet är där ingen boot fr en DVD?
    Vad för möjligheter är där i menyerna?

Står ju så här PSXCAREs beskrvngn:

SmartXX LT OPX passar alla XBOX

Detta är det chip vi rekommenderar till våra kunder. Inte mycket dyrare än de absolut billigaste chippen och alla viktiga funktioner som normalt bara hittas i de dyraste chippen.

Nyhet: Nu med 2M flashminne!

INGA strömbrytare krävs för konfiguration av chipets funktioner/välja bios osv. Allt styrs med joypaden och en meny på tv:n.

Backup-BIOS på chippet - det finns alltid möjlighet att flasha om chippet om man råkat flasha in ett ej fungerande bios. Välj valfri bios-fil på hårddisken/DVD-R eller flasha enkelt över nätverket.

Extra funktioner för att göra backup av xboxens EPROM till chippets minne, ställa in ntsc/pal videoläge, välja game region och dvd region m.m.

Går att uppgradera

Möjlighet att stänga av chipet = Originalbios/XBOX Live kompatibelt
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    May 2006
    Respekt
    19
    kommer inte upp några möjligheter. Den bara "läser" in skivan. Och hoppar tillbaka till menyn där du kan välja "boot from c:, D: or dvd-rom" sen finns de tju allternativ

fit to flash, flash now eller liknande alternativ. men vet inte om vågar pilla direkt på något jag inte vet om

Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Respekt
    22
    Du ska flasha chippet därifrån, dock har jag aldrig varit i närheten av ett smartxx så jag kan inte det där riktigt, hansi eller någon annan vet hur du ska göra...
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

"Har du inget och göra, skriv en guide!"

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Du måste ha en bios på skivan tror jag

Kolla här

Registrerade
    May 2006
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av pege63
    Du måste ha en bios på skivan tror jag

Kolla här
    får inte pdf filen att funka ;/

Registrerade
    May 2006
    Respekt
    19
    Nu är det så här. har kopplat in xboxen i nätverket. Kommer in på webgränssnittet för chippet.

1: uploadar bioset till bank1 testat både X2_4983.06 och x2_5035_v16plus_512k. Men på x2_5035_v16plus_512k så fick jag inte fram den där "yes or no" grejjen. Men när jag körde X2_4983.06 så fick jag fram "yes or no" så valde jag så klart yes. Men sen hoppar den bara tillbaka till menyn.

Vad kan vara för fel?

2: Vilket bios ska jag ladda ner och gjorde jag korrekt?

Registrerade
    May 2006
    Respekt
    19
    fick det att funka, knåpdrade lite omkring

nu är min fråga Hur låser man hårddisken? försökte köra med config magic men det stog "invalid version" :O

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Oki då har du nog en HD som inte går att låsa, var är det för HD.
    Prova ladda hem Config Magic Final & prova med ConfigMagic Xbox v1.6 FINAL

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Config magic på superdisc är för gammal för xbox v1.6

Du kan även låsa från evolution-x/superdisc systemmenyn.

Eller från SmartXX, rekommenderas bara om hårddisken tidigare blivit låst med config magic eller evo-x. Anledningen till det är att config magic och evo-x sätter "TEAMASSEMBLY" som master password vilket inte SmartXX OS gör.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. smartxx
    By theraven in forum SmartXX Support
    Senaste inlägg: 2006-02-02, 21:27
  2. Ingen bild med SmartXX V2 och 1.6
    By Seb in forum SmartXX Support
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 10:47
  3. SmartXX - att man alltid ska klanta sig :S / Tips!
    By mixim in forum SmartXX Support
    Senaste inlägg: 2004-11-06, 16:39
  4. SmartXX svensk OS uppdatering.
    By Nijo in forum SmartXX Support
    Senaste inlägg: 2004-09-24, 19:13
  5. SmartXX (Köpte igår) (ej lödning)
    By SmartXX in forum SmartXX Support
    Senaste inlägg: 2004-08-30, 00:38

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner