Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Vilken optisk kabel passar?

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2002
    Inlägg
    45
    Respekt
    22

    Vilken optisk kabel passar?

    Jag gick och köpte mig denna kabel för att koppla in ljudet optiskt till recievern men den passar ju inte. Den fastnar lixom inte i xbox-kabeln utan lossar direkt. Jag kan ju inte hitta någonstans att det ska vara en annorlunda kabel men denna fungerar ju uppenbarligen inte. Någon som kan sprida ljus över saken?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det ser ju ut som rätt kabel. Men den kanske har dålig kvalitet/passform. Eller så är det dålig kvalitet/passform på videokabeln med optisk utgång du har till din xbox. Vilken har du, är det något original eller joytech eller...?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2002
    Inlägg
    45
    Respekt
    22
    Tack för svaret. Det är den HDTV-kabeln som följer med Premiumpaketet. Jag har testat med två optiska kablar nu men båda gör på samma sätt. Skumt!

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    65
    Respekt
    19
    du har väll tagit av plasthöljet runt själva kontakten ? Gjorde samma fel själv förut, blev bara massa glapp

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2002
    Inlägg
    45
    Respekt
    22
    Fick det att fungera nu när jag testade med ytterligare en kabel. Den fäster nätt och jämnt i Xbox-kabeln och minsta rörelse så lossar den, men den fungerar iallafall.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du har väl inte glömt ta bort "kondomen" från den optiska kontakten? Annars är det den som sitter ivägen och "puttar ut" kabeln.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2002
    Inlägg
    45
    Respekt
    22
    Jodå, den har jag allt tagit bort. Annars hade jag nog inte fått det att fungera ö.h.t.

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    461
    Respekt
    21
    360:ns hål för kabeln är för djup för vissa kablar så ta och tryck i kabeln och tejpa fast den runt kontakten
    Stolt ägare till en 360 konsoll med

    Mitt xbox

Liknande diskussioner

  1. Vilken kabel mellan LCD & Xbox
    By turbodream in forum High Definition (HD-stöd) på XBOX
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-10-18, 21:35
  2. Xbox ide kabel en som passar i orginal lådan?
    By deza in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-08-31, 07:46
  3. Vilken kabel?
    By zlazk in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-05-16, 15:23
  4. HJÄLP! Bästa bild med vilken typ av kabel?
    By kwonnie in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-07, 20:53
  5. VIlken kabel skall införskaffas??
    By GabrielKnight in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-10-27, 15:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •