Visar resultat 1 till 30 av 30

Diskussion: får unrecogniced disc

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    55
    Respekt
    20

    får unrecogniced disc

    tjena

    jag har flashat min 360 (hitachi dvd model 47) med

    Birdy.Hitachi-LG.friendly.Flasher.v2.2.7in1.Xtreme.v1.3.and.v2.0-New options

    och Xecuters connectivity kit.

    flashningen gick bra ...men jag vet inte om det är nåt mer jag ska jag göra förutom att bara "flasha" ska jag fixa min key in i filen eller nåt i den stilen också?

    har provat två brända sen jag flashade
    (verbatim DVD+R DL i 2,4X på min NEC 3550A)
    Hitman.Blood.Money.PAL.XBOX360-DNL
    Lord.of.the.Rings.Battle.for.Middle.Earth.II.PAL.X BOX360-DNL
    (inga separata ss) utan bara unpack burn the .dvd file and burn with clonecd.
    men jag får som sagt "unrecogniced disc" på menyn som kommer efter rutan har varit svart en stund

    så om nån har nån aning om vad det kan vara som strular så skulle jag vara väldigt tacksam för hjälp
    Last edited by Gibben; 2006-07-29 at 00:24.

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2002
    Inlägg
    45
    Respekt
    23
    Det funkar väl inte så bra med en NEC-brännare när du har Hitachiläsaren i boxen? Eller ska det vara fixat nu med den nyaste firmwaren? Annars är det Pioneer 111D eller en modell av Lite-On som gäller när man bränner skivorna.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    55
    Respekt
    20
    ok tack för svaret .

    kanske är det som är felet då .. men har en Lite ON SOHW-1693S också ..

    kanske ska testa att bränna med den istället då

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    55
    Respekt
    20
    nehep ..det var inte felet får samma sak,

    men nu har jag tröttnat


    så har läst runt lite härinne om olika brännare

    och jag hoppas att en Pioneer DVR-111 DVD+/- 16X DVD 6X DL 8X +RW 6X-RW Bulk, Svart

    sådan skulle funka med verbatim DVD+R DL på min hitachi? (model 47)

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    58
    Respekt
    19
    Har en hitachi v47 oxså och försökte bränna med min nec brännare men fick inte spelen att fungera. Försökte med att tweaka lasern oxså men inte ens då ville spelen dra igång. Så jag köpte en Pioneer 111d och nu fungerar alla spel 100%. Kolla in pixmania.com för bästa pris på pioneer111d, typ 350kr.

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    58
    Respekt
    19
    har testat traxdata och verbatim skivor och dom funkar fint.....

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    55
    Respekt
    20
    ok tack för svaren ..har beställt en pioneer 111d ..dom var ju billiga och nu vet jag ju att det kommer funka


    ska testa när den kommer så skriver jag hur det gick här sen

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    193
    Respekt
    19
    Okej, jag köpte mig en lite-on istället.. känner en som har en sådan så det fick bli en likadan, jag kunde ju köra hans backuper i min. Har en 47DJ . Väntar bara på att skivorna ska levereras osså .

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag köpte en lite-on i veckan, men jag får inte dom skivorna att fungera i hitachi läsarna...har provat i både 46 och 47, givetvis med alla patchar...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    193
    Respekt
    19
    Jag köpte en LITEON SHW160P6S och utan firmwareuppdatering eller annat krams så fungerar det. Detta är självklart utan att tweaka läsaren och sådant trams. Sen förstår jag inte riktigt varför man ska ha byta firmware för att det går snabbare att starta spelen, jag menar så länge det andra fungerar så byter man inte, har man tid och spela så har man osså tid att vänta 20 sek på att spelet ska starta!? Någon som tycker något annat?

    Edit: Jag har en 47DJ!

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Köpte samma liteon, lade iofs in senaste firmware i den, men inte fan fungerar det för mig...brukar ju alltid lyckas med sånt annars :-) Den åker tillbaka, hög tid för en pioneer 111 i labbet
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    193
    Respekt
    19
    Okej.. simma lugnt bara :-)

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Citat Original inlägg av Hansi
    Köpte samma liteon, lade iofs in senaste firmware i den, men inte fan fungerar det för mig...brukar ju alltid lyckas med sånt annars :-) Den åker tillbaka, hög tid för en pioneer 111 i labbet
    Byta tillbaka till original du gjorde ju en backup
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    55
    Respekt
    20
    så nu har jag fått min pioneer 111D och jag kan säga att det funkar klockrent det drog igång direkt på min hitachi v47

    bara testat

    Blazing_Angels_Squadrons_of_WWII_PROPER_USA_XBOX36 0-Goomba


    tack för hjälpen

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    55
    Respekt
    20
    en liten följd fråga vad är det som gör att endast pioneer och en version av lite on funkar? bränner dom på nåt speciellt sätt eller vad?

  16. #16
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    51
    Respekt
    21
    min nec-nd3550 med hitachi(46), funkar nu med, efter senaste fw-hacket, 1.4 germania...

  17. #17
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    65
    Respekt
    20
    jag får inte unrecondnice disc utan jag kommer upp i media spelaren :S vad har jag gjort för fel då? flsahat den fel eller brännt fel?

  18. #18
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    58
    Respekt
    19
    samma sak hände mig när jag försökte bränna ett spel med min nec. Vet inte om det var brännaren i sig eller om det var för att jag glömt ställa in rätt bitsetting. Så mina pengar lägger jag på att du helt enkelt brännt fel.

  19. #19
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    65
    Respekt
    20
    okej :/ kan det inte vara att den inte är helt flashad rätt?

    aja får väll se md5 check summan å allt var rätt i ss merger. men vad kan det annars vara? behöver hjälp fort

  20. #20
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    58
    Respekt
    19
    visst kan det vara så men stod det 100% complete när du var klar med flashningen så ska det vara ok. Vilken brännare kör du med och vilka skivor? Har du provat ta ner ett färdig patchat spel och testat?

  21. #21
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    65
    Respekt
    20
    Jag har en nec 3550a å verbatiam dl skivor

  22. #22
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    58
    Respekt
    19
    körde som sagt oxså med en nec innan och hade samma sak med att den körde igång mediaplayern när jag satte in en "backup" skiva. Som du säger så hade inte flashninge varit ok så borde den inte dra igång något alls utan bara säga åt dig att sätta in en annan skiva. Hade nog satsat på en brännare som fungerar, typ pioneer 111d.

  23. #23
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    65
    Respekt
    20
    jo blir en pioneer eller en LiteOn SHW-16H5S, känns surt att bränna upp 150kr när man har ont om cash bara :P, btw kan dom skivorna som jag redan har brännt funger på en sammy dirve?

  24. #24
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Annars var det en LITEON SHW160P6S som det skrivits om så mycket till just detta.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  25. #25
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    65
    Respekt
    20
    jo men den är svårare att hitta å dyrare tror jag. såg en som hade köpt en LiteOn SHW-16H5S å det fungerade superb
    men om ni rekomenderar den andra mer så blir det väll en sådan då

  26. #26
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Ja annars finns pioneer 111d för runt 350-400 har jag sett, sen finns det som siter där den kostar runt 600-700 då har man insett dess värde & höjt priset för att den just passar 360 men det pratas det tyst om (höjda priset för att den funkar på 360)
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    55
    Respekt
    20
    har dom börjat höja för dom funkar till 360?

    det är ju helt skruvat.

    jag fick också att det startade i media center en gång ..den tyckte att min backup var musik

    den var bränd med min NEC 3520A


    kan bara säga att vill du bli av med strul så skaffa en pioneer 111D + verbatim skivor ..jag har 100% funkande backups nu har testat 10 än så länge men alla funkade direkt

  28. #28
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    58
    Respekt
    19
    www.pixmania.com har pioneer111d till bra pris fortfarande. Och är bara dina skivor brända med rätt inställningar så bör dom fungera på en box med samsung driven.

  29. #29
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    19
    Skall bara säga att Jag har en sony-brännare och en Pinoneer brännare.
    Sonyn spöjar Pioneern med hästlängder. med sonyn kan jag bränna skivan i 8x hastighet utan problem! (Tweakat firmware) och spelen rullar perfekt, brända på endast 10 min. Plus att Laddningstiderna är halverade när jag bränner med sonyn.
    Går lika snabbt som orginal... sonys nya är GRYM!

  30. #30
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av olofd
    Skall bara säga att Jag har en sony-brännare och en Pinoneer brännare.
    Sonyn spöjar Pioneern med hästlängder. med sonyn kan jag bränna skivan i 8x hastighet utan problem! (Tweakat firmware) och spelen rullar perfekt, brända på endast 10 min. Plus att Laddningstiderna är halverade när jag bränner med sonyn.
    Går lika snabbt som orginal... sonys nya är GRYM!
    Hehe, SONY har väl lagt lite tid på att tweaka den för att den skall fungera bra med 360 för att strö lite salt i såren på microsoft.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  2. Cobra BIOS version 1.1
    By andlin in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2005-05-09, 11:03
  3. Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-05-09, 11:01
  4. Rosa EvoX logga, hur får jag bort den?
    By PureDigital in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2005-03-02, 07:53
  5. Problem vid bränning med Nero
    By lintax in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-08-16, 22:19

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •