Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Konstig dvd spelare.

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    0

Konstig dvd spelare.

DVD spelaren i min Xbox har börjat strula på riktigt (den små strula förut men gick över).
    Det går inte att öppna eller stänga den med eject knappen, eller via t.ex trayeject, exo-x, eller XBMC. Jag kan dock öppna den via manuell öppning (genom det lilla hålet brevid eject knappen), så den är iaf inte fast.
    Det roliga e att när jag öppnar den manuellt, så stängs den varie gång strömmer slår om (när jag t.ex sätter igång xboxen, eller när jag laddar ett bios från SmartXX menyn).

Förut när det hände vare bara att starta om några gånger, tills det funkade. Men nu vill den inte alls.

Vet någon vad de kan bero på, och hur man fixar de ?

Jag har ett SmartXX chip i, och jag tror det är ett xbox 1.5. Moddat av psxcare. Ska öppna den å kolla IDE sladdarna oxo, för att vara på den säkra sidan.

Tack
    //ellis

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    0
    Borde nog ha kollat sladdarna FÖRST, innan jag fråga här.
    Men iaf, problemet var att den gula sladden som går från spelaren (skulle tro att de e strömm + nått annat som t.ex just eject instruktionerna går igenom), satt lite löst.
    Jag skruva loss alting, och började lyfta ur HDDn och DVDn, å såg hur otroligt lätt den gula sladden ploppa ur. Jag tröck i den igen och den satt som ett berg. Så jag testa lådan å de funka fint.

Så till alla andra som har detta problem. Här är iaf en sak ni kan titta efter =).

Liknande diskussioner

1. MsDashboard ej ordinare dvd spelare
    By keyser_01 in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2005-02-04, 02:34
  2. DVD Spelare!!
    By Spetsnaz in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-10-13, 11:00
  3. DVD spelare
    By pdr in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2003-08-25, 23:43
  4. DVD spelare?
    By hansol in forum X-BOX Spel/Mjukvara