Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: Inget funkar

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    0

Inget funkar

Tjena hoppas någon kan hjälpa mig köpte mitt psp när jag avr i Tokyo för 10 månader sedan med fw1.5.

och jag har fortfarande inte bytt fw på den so att allt borde funka som det ska.

just nu har jag devicehook0.4, umdemulator0.8c, daxziso emulator

och ca 100 spel på datorn och 3 på minnes kortet och jag får ingeting att funka.

Umd emulatorn funkar nästan den klarar att emulera iso filerna så det syns på umd menyn men trycker jag för att starta dem så blir det bara svart.

De andra programen blir det bara svart också när jag loadar någonting med dem.

jag ska tilläga att jag har läst alla guider jag kommer åt och har laddat ner ollting som ska ha behövts för att spela just det spelet men det blir bara svart när jag startar dem..

Tackar för svar Fredrik

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    21
    formatera och lägg in devhook 44an eller 45

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    0
    bitniver, tack men är det allting jag behöver? inget umdloader?

Ska kasnke tilläga att jag får alla snes och nes spel att funka med de umulatorerna.
    Last edited by Fiddan; 2006-07-31 at 12:50.

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Norberg
    Respekt
    21
    till snes föreslår jag s9xTYL-0.4.2 och till nes NesterJ..riktigt bra emulatorer..annars är nyaste devhook sample launcher allt du behöver för att lira isos...Programmet och guider finns att hitta på www.psp-hacks.com

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    0
    mm roms'en funkar fint. men det är iso"spelen" jag inte får igång. nu laddade jag hem devhook 44 fick emd 3 st program 2st devhook 44 en japansk och en firmware lancher.

När jag loadar spelen nu med 0.44'an blir det svart så antagligen behover jag byta firmware fast problemet där är att jag behöver firmvare 2.71 elelr vad det är som det står på http://pspupdates.qj.net/ fast jag hittar ju inte den filen..

Krångel!

Aja tack gubbar för ni vill hjälpa mig!

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Norberg
    Respekt
    21
    ladda ner devhook firmware installer från www.psp-hacks.com så slipper du leta firmwares..dom finns inte med på devhook från pspupdates...men dom ligger i den från psp-hacks..och från den filen installerar du allt från datorn...lätt som en plätt..

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    0
    DuNegro okey tackar!!!

Har föresten komit längre nu har lyckats starta 2 spel nu! tackar för hjälpen pojkar!!!

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    0
    Instalerar just nu "DevHook v0.46 Ultimate Installer v1.1.1" från www.psp-hacks.com det programet verkar ju vara för bra för att vara sant om det nu kan vara för bra..

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Norberg
    Respekt
    21
    Blir aldrig "för" bra...men har kommit förbi stadiet "underbart"

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    0
    Det var underbart! mm spelar "Loco Roco" man blir ju nästan gråtfärdig när mans eplar det. Någon som har bra spel tips?
    Tackar för hjälpen iaf! rekomenderar alla att ladda ner "DevHook v0.46 Ultimate Installer v1.1.1" aja haré

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    19
    fan ja vill ha en utförlig guide om hur mna går till väga när man installerar devhook och hur man gör för att spela isos på den...ja har så svårt för att tolka allas inlägg. btw har en 2.50 version.

EDIT
    nu laddar jag ner samma version som du gjorde men jag är inte säker på hur jag installerar det...vill fan inte fucka nått. är de bara att köra .exe filen och sedan är det klappat och klart lr? lr måste ja göra några fröberedelser?
    ser även att den installerar juh fw 2.7 eller e ja helt ute och cyklar?
    vilken av alla versioner valde du när du installerade? allts dom som man väljer i .exe filen?
    Last edited by Linkus; 2006-07-31 at 20:37.

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Norberg
    Respekt
    21
    När jag har installerat så har jag valt 2.71,för det räcker till att spela allt. Det finns ingen risk att du "fuckar" nåt när det bara körs direkt från ms. Allt ska vara färdigt för att bara börja köra dina isos när du installerat..Lägg bara i isos i en iso mapp direkt i rooten på minneskortet,välj inställningar i devhook,starta och kör.Det första alternativet i Devhook Installer är allt du behöver,de andra är mest bara för skojs skull,inget man inte överlever utan så det är valfritt att installera det. En utförlig guide finns på engelska oxå den på psp-hacks.com. Om ingen annan håller på med nån guide på svenska just nu (Pendragon kanske?) så kanske jag tar mig tid och ork nån dag i veckan och sätter ihop nån...
    Last edited by DuNegro; 2006-07-31 at 21:19.

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    19
    okej nu testar ja de...men kommer min psp vara version 2.71 för alltid då??

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Norberg
    Respekt
    21
    När du stängt av din psp så återgår den till den versionen du hade först..finns oxå en fil med i paketet som du kan välja för att återgå till 1.5 utan att boota om.

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    19
    aha men ja har inte 1.5...ja ligger på en 2.5 version.
    funkar inte devhook då?

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Norberg
    Respekt
    21
    Nix..men du kan nergradera.. http://www.forum.psxcare.com/support...ad.php?t=26379 har själv inte provat så ja kan inte ge dig nå råd om det...men där finns nog allt du behöver veta. man behöver 1.5 för att kunna spela isos. devhook lurar psp:n att man har en nyare firmware så att du kan spela spel som kräver t.ex 2.5

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    19
    okej nu har ja fattat allt juh ^^ tackar

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Linkus
    okej nu har ja fattat allt juh ^^ tackar
    Eller så kilar du förbi PSXCare och knackar hansi på axeln o viskar mitt nick så fixar han det billigt åt dig
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    19
    haha vesst..men det ända som problemet är att jag bor i göteborg så det är en bra jävla bit att åka ^^

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Linkus
    haha vesst..men det ända som problemet är att jag bor i göteborg så det är en bra jävla bit att åka ^^

Ring upp Hansi och kika hur du kan skicka över din psp till dem i sthlm
    Tror de tar 300Kr + returfrakt
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

1. Inget funkar (!!!)
    By Ploki in forum SmartXX Support
    Senaste inlägg: 2005-01-20, 09:41
  2. Inget funkar, snälla läs detta!
    By Razumataz in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-01-02, 14:39
  3. Varför funkar inget spel??????
    By Joukko in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-12-09, 01:05
  4. Varför funkar inget spel???
    By Joukko in forum Playstation produktsupport - Multi-X