Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: XBOX som mediacenter

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0

XBOX som mediacenter

Hej
    jag har läst på forumet och googlat runt men har lite svårt att få svar på mina frågor kring 360

jag undrar om jag kan använda xbox 360 som den gamla xbox med xbmc..altså
    se DVD filmer (ISO och med meny 5.1 osv) divx xvid mp3 från en server på mitt LAN

Är detta möjligt ?

Har ni några tips eller länkar om att köra xbox 360 som media spelare uppskatts det varmt

MVH
    Fatboy

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    21
    Hej fatboy.

Svaret e enkelt, en så länge går det ej att köra den som xbmc, man kan köra via sin pc å streama data / video ...

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0
    OK
    Tack för snabb respons
    /F

Registrerade
    Mar 2003
    Respekt
    22

media center extender

jag kör med windows xp media center på min dator och på min dator kan jag spela upp divx filmer och andra format xvid etc etc ,

för att få kommunikation mellan datorn och xbox 360 så använder man ett program som heter media center extender , då tycker man ju att det jag kan spela upp på datorn borde ju kunna portas till xbox 360 ,men varför kan man inte spela upp divx filmer och andra format vilka format vad gäller video stödjs det är väl bara mpeg och avi kan man tänka sig.

microsoft är ju ganska korkade som inte låter deras kunder ha möjligheten att streama divx xvid och andra numera accepterade format till xbox 360.

hade dom gjort det så är jag övertygad om att en stor del av xbox 360 ägare ej hade lagt ner så mycket tid och pengar på hacking , för många är intresserade av homebrew och det som gör xbox 360 till mer än en spelkonsoll.

jag hade mycket väl kunnat tänka mig att köra helt lagligt om

1. spelen hade legat på en mer rimlig prisnivå ca 300 kronor per spel

2. möjligheten att kunna spela upp andra format än forntida format som mpeg och avi
    3. om supporten från microsoft hade följt med i tiden och skickat ut uppdateringar till konsolen som gjorde det möjligt att uppdatera codec och dylikt

som det är nu så är ju faktiskt den gamla xbox mycket mer spektakulär då man kan göra allt med den och lite till.

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av rolle
    som det är nu så är ju faktiskt den gamla xbox mycket mer spektakulär då man kan göra allt med den och lite till.
    Kunde inte sagt det bättre själv!

Xbox med xbmc som dashboard med team blackbolts 360 skin äger! Möjligheterna är oändliga.

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    20
    Har lite problem. Kör MediaCenter och laddat hem filerna från xbox.com/pcsetup när xbox360n säger till mig det.

Kör installen, matar in koden i installationsprogrammet på datorn. Då reagerar xboxen och kör igång "Contacting PC", även installationsprogrammet på datorn reagerar och går vidare från steget att den kontrollerar koden.

Mao märker man att datorn och xbox360n har kontakt. Dock misslyckas det när dom står och tar kontakt med varandra. Har disablat allt vad brandväggar heter.

Kör trådlöst både till pcn och xbox360n och live funkar klockrent så det trådlösa bör det ju inte vara fel på!?

Någon som har nåt förslag på vad jag ska testa?

Liknande diskussioner

1. IGR - Kommer till MS-dashboard
    By mansnet in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2005-06-21, 10:28
  2. Lagt in MediaCenter som Dashboard
    By JoJag in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2005-01-07, 21:12
  3. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 13:59
  4. Xbox låser sig vid startup?? hjälp !!!
    By reed in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-09-29, 14:12
  5. 1.1 Grundläggande info om Evolution-X och modifikation av XBOX
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Senaste inlägg: 2002-08-20, 21:05

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner