Hej jag undrar bara vilken av dessa 2 firmware man ska flasha om sin dvd drive med, jag har en hitachi 47dj, Birdy flasher v2.2 7 in 1 eller
GaryOPA" Xtreme hacked 7-in-1 .
Jag hade flashat om min dvd tidigare med birdy easy flasher 1.2 men så fick jag syn på birdy flasher 2.1 7 in 1 och gjorde något fatalt. I birdy flasher så står det can flash over a previous flashed xtrem firmware bla bla bla
men läser man längre ner så står det flashing over a previous flashed image can cause undesired results ???????
vad menar denna birdy med det ?
nåja jag flashade om till min original.bin som jag fick med birdyflasher 1.2 det tog ca 45 minuter jag vet inte varför , kanske för att jag markerade att jag ville ha loggfönstret med ( jag fick i alla fall se en massa hextal under
tre kvart)
allt gick bra förutom att efter en halvtime fick jag ett error meddelande error flashing ......
reflash YES OUI/NO jag tryckte på yes men ingenting hände jag tryckte på yes åtskilliga gånger till slut var jag tvungen att trycka på NO och då fortsatte den flasha i en kvart till därefter stod det flashed succesfully
Men jag vågade inte lita på det så jag gjorde en restore till med birdy flasher 1.2 och denna gång ( tog lika lång tid) fick jag inga fel meddelanden.
Ja ja nu är allt bra nu kör jag med birdy flasher 2.1 7 in 1 tyckte jag , först så backade den upp min original firmware till mina dokument som jag valde , och i det här läget så stod det bara dumping firmware och allt var stilla jag lät det vara så i en halvtimme.
Kom tillbaka och det stod dumping firmware men knappen GO i programmet var mörkgrå som att man skulle trycka på den så jag gjorde det, inget hände , jag väntade 5 minuter sedan tryckte jag på den en gång till, och då frös datorn ja det var som om någon hade hällt sirap i datorn.
Jag väntade i alla fall en kvart till men den var frysen bortom någon form av upptining
Men när det stod dumping firmware så tänkte jag , programmet läser ju bara från hitachin den skriver nog inte till den så jag trycket på reset, poff bang bom inget mera modB inegt mera tray eject dvdn var död som en sten.
Jaha tänkte jag det var den 360 bara att gå och köpa en ny , jag har ju i alla fall lite reservdelar , men fick syn på en site i England där det finns en som reparerar sk "bricked hitachis" skickade den till honom med mina original filer han har reparerat den nu till en kostnad av 730 kronor det inkluderar frakten från sverige till england, reparation och tillbaka.
Så jag hade I alla fall tur i oturen ( om man nu kan kalla det så )
för att göra en lång historia kort :-))
om man nu ska våga flasha om den igen vilken fil skulle ni säga vore mest
" säker " Birdy flasher v2.2 7 in 1 eller GaryOPA" Xtreme hacked 7-in-1
Ni som har en hitachi 47 har ni märkt någon förbättring efter att ni flashat om till någon av dessa jämfört med xtreme 1.2 , det var ju därför jag försökte flasha om dvd från första början för att få en bättre media kompatibilitet.
Tacksam för svar
Rolle
Bookmarks