Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: hitachi ägare vad rekomenderar ni ?

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22

    hitachi ägare vad rekomenderar ni ?

    Hej jag undrar bara vilken av dessa 2 firmware man ska flasha om sin dvd drive med, jag har en hitachi 47dj, Birdy flasher v2.2 7 in 1 eller
    GaryOPA" Xtreme hacked 7-in-1 .

    Jag hade flashat om min dvd tidigare med birdy easy flasher 1.2 men så fick jag syn på birdy flasher 2.1 7 in 1 och gjorde något fatalt. I birdy flasher så står det can flash over a previous flashed xtrem firmware bla bla bla

    men läser man längre ner så står det flashing over a previous flashed image can cause undesired results ???????

    vad menar denna birdy med det ?

    nåja jag flashade om till min original.bin som jag fick med birdyflasher 1.2 det tog ca 45 minuter jag vet inte varför , kanske för att jag markerade att jag ville ha loggfönstret med ( jag fick i alla fall se en massa hextal under
    tre kvart)

    allt gick bra förutom att efter en halvtime fick jag ett error meddelande error flashing ......

    reflash YES OUI/NO jag tryckte på yes men ingenting hände jag tryckte på yes åtskilliga gånger till slut var jag tvungen att trycka på NO och då fortsatte den flasha i en kvart till därefter stod det flashed succesfully

    Men jag vågade inte lita på det så jag gjorde en restore till med birdy flasher 1.2 och denna gång ( tog lika lång tid) fick jag inga fel meddelanden.

    Ja ja nu är allt bra nu kör jag med birdy flasher 2.1 7 in 1 tyckte jag , först så backade den upp min original firmware till mina dokument som jag valde , och i det här läget så stod det bara dumping firmware och allt var stilla jag lät det vara så i en halvtimme.

    Kom tillbaka och det stod dumping firmware men knappen GO i programmet var mörkgrå som att man skulle trycka på den så jag gjorde det, inget hände , jag väntade 5 minuter sedan tryckte jag på den en gång till, och då frös datorn ja det var som om någon hade hällt sirap i datorn.

    Jag väntade i alla fall en kvart till men den var frysen bortom någon form av upptining

    Men när det stod dumping firmware så tänkte jag , programmet läser ju bara från hitachin den skriver nog inte till den så jag trycket på reset, poff bang bom inget mera modB inegt mera tray eject dvdn var död som en sten.

    Jaha tänkte jag det var den 360 bara att gå och köpa en ny , jag har ju i alla fall lite reservdelar , men fick syn på en site i England där det finns en som reparerar sk "bricked hitachis" skickade den till honom med mina original filer han har reparerat den nu till en kostnad av 730 kronor det inkluderar frakten från sverige till england, reparation och tillbaka.

    Så jag hade I alla fall tur i oturen ( om man nu kan kalla det så )

    för att göra en lång historia kort :-))

    om man nu ska våga flasha om den igen vilken fil skulle ni säga vore mest

    " säker " Birdy flasher v2.2 7 in 1 eller GaryOPA" Xtreme hacked 7-in-1

    Ni som har en hitachi 47 har ni märkt någon förbättring efter att ni flashat om till någon av dessa jämfört med xtreme 1.2 , det var ju därför jag försökte flasha om dvd från första början för att få en bättre media kompatibilitet.

    Tacksam för svar

    Rolle
    Last edited by rolle; 2006-08-02 at 19:13.

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    51
    Respekt
    21
    Jag läste att birdys flash som heter 2.2 hade en del buggar som kunde få en del otrevliga konsekvenser, han skall ha släppt en rev 3 av samma firmware men dock ej sett på nåt ställe än, men jag bytte då från den buggiga 2.2 till Gary OPs, å den funkar kanon, fick köra igenom flashen typ 4-5 ggr, så alla stegen blev "done"...därför rekomenderar jag starkt GaryOP, om jag nu förstod ditt långa brev..:-)

    förbättring, skojar du, den e grym, dvs nu med 1.3 å germanias hack, alla spelen laddar fort som tusan å t.om spel som var brända med nec 3550 funkar klockrent numera....definitvt värt en uppgradering av f.w

    jag har 46 - hitachi
    Last edited by matt908; 2006-08-01 at 00:17.

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22

    tack för svaret

    tack för svaret Matt 908 ska göra ett försök på gary opas version det enda som skiljer hitachi 46 och 47 åt ska ju vara extraherandet av original spelen (ss security sectors ) men då jag ej har köpt några original spel att göra backup på så kan ju det vänta

    du fick den att boota spel som var brännda med en nec jag har ju en nec 3550 men moddad till en 4551 ( ja du ser jag kan ju inte låta bli att pilla på något om man kan pilla med det he,he )

    så då kan jag använda även den..

    har du hunnit testa om fler dvd dual layer fungerar bra ännu förutom verbatim, verbatim är bra skivor men det blir ganska dyrt att beställa dom från tyskland hela tiden.

    Kan köpa dom på inet och ********** för ca 200 kronor 5 packet men jag läste att någon förmodligen samsung ägare kunde köpa tdk skivor från datorparadiset . com för 175 kronor 10 packet och det hade ju varit angenämt...

    Är dessutom lite osäker på min dator konfiguration för att vara helt säker på en lyckad flashning ( första flashningen kan ju ha varit ren tur )

    Asrock p4vm800 intel med onboard sata via vt8237 chipset står på en del siter att det är ok men har aldrig fått reda på om det bara gäller samsung och deras mktflash

    det jag flashade med tidigare när jag lyckades var ett pci kort promise sata 300 tx2 plus
    och använde team executers connectivity kit.

    det jag har märkt i alla fall vad det gäller stabilitet och tro mig jag har lagt ner flera timmar ( skilsmässan ligger nära nu ) att köra flashningen i felsäkert läge gjorde i alla fall trots att jag fick en bad flash att själva hitachin var stabilt kvar under hela tiden (hade jag bara inte rebootat....)

    och att koppla ur alla ide anslutningar inklusive andra cd/dvd rom läsare( förutom där du har ditt op system ) ta bort allt vad som heter typ nero image drive , daemon tools etc inga virtuella enheter

    externa grafik kort ett nyinstallerat system utan några som helst program förutom drivrutinerna till sata portarna , gjorde faktiskt så att mitt bios och enhets hanteraren plockade upp hitachin på första uppstarten ( jag använde team executers connectivity kit)

    efteråt läste jag faktiskt på ett forum att dom rekomenderade just detta så lite som möjligt i datorn och felsäkert läge.

    jaja jag bara babblar på men jag hoppas att jag har tillfört någon information vad det gäller flashning och förhands regler , men som sagt det finns inga genvägar för att få en hitachi flashad så är det risker som man får ta

    flash away boys .....and girls ......
    Last edited by rolle; 2006-08-01 at 00:49.

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    58
    Respekt
    19
    garyopa (xbins), slax cd , verbatim (http://www.medieshoppen.dk), pioneer 111d (www.pixmania.com).....kan inte gå fel

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    51
    Respekt
    21
    tjahooo....

    Dina inlägg e som en hel roman, man får gå å ta kaffepaus mellan avsnitten

    jag har inte testat med några andra skivor än verbatim....
    dock testat å bränna från en bärbar pc, med dess bränanare, typ LG eller va det var. det funkade nada.

    så håller mig till min pionner 111d, den e kompis med min hitachi..

    ha d

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    65
    Respekt
    20
    En liten fråga jag flashade med GaryOP fast det blev bara 1av9 steg klara, testade igen men då stog det att den redan var flashad? ska man göra om igen ändå?

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    58
    Respekt
    19
    körde du m ed garyop 1.2? Kom ut en 1.2fixed bara nån timme efter att 1.2 kommit. Läste någonstans att den första 1.2 rapporterade fel men att själva flashningen var ok ändå. Om inte så är det bara att göra en restore och flasha om igen.

    har även kommit ut en v1.3...förmodar att det är den du försöker med? Annars hittar du den på xbins.

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    65
    Respekt
    20
    vet inte om jag körde fixed eller inte (är inte hemma) men det stog att det var klart men vara 1av9.
    men om jag kan starta ett "felbrännt" spel så det komemr till musikspelaren, är den chippad då eller klarar org fw att starta ett felbrännt spel i musikspelaren?

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22
    Gary opa verkar vara den som folk rekommenderar framför birdy , jag väntar fortfarande på min reparerade hitachi, jag kommer att köra gary opas version, om man får fail under flashningen gör den automatiskt en retry då ? eller frågar den användaren , om man får en eller 2 fel meddelanden kan man ändå anse att flashningen har gått bra ?

    läste på ett annat forum där dom sa att så länge gary opas flash.bat gav meddelandet 100% ready så skulle det vara ok vilket som

    om den löser media kompatibiliteten så kommer jag då inte att flasha om den på en över skådlig framtid , när jag tänker tillbaka så borde jag ha varit nöjd med extreme 1.2 även om man fick köra eject tricket och hd tricket den fungerade ju, men jag trodde att detta är ju idiot säkert....

    Man skulle fått tag i en samsung läsare då hade det inte varit någon fara med misslyckade flashningar

    ps är det någon här som har flashat sin hitachi med ett moder kort som har onboard sata chippet via vt8237, har läst att moderkort som har vilket som helst sata onboard med via chipp ska fungera eller gäller det samsung,

    fick ett tips i alla fall att man kunde uppdatera drivisarna på ett ställe som heter via arena.com jag laddade ner ett paket som hette VIA_HyperionPro_V509A.zip och installerade det och plötsligt så dök det upp i enhetshanteraren under ide/atapi controllers , via serial ata controller 3149, den hade jag inte innan,

    mitt bios är sätt till non raid är det någon mera inställning man bör tänka på ?

    tacksam för svar
    Last edited by rolle; 2006-08-02 at 19:11.

  10. #10
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    51
    Respekt
    21
    hej
    läste på xhacker.net där Gary OPa själv beskrev själva flashandet, å att står det 100 procent så är det 100 procent flashat.., alltså klart.

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22

    äntligen funkar den

    Fick äntligen tillbaka min hitachi tegelsten från England idag , den var totalt återställd , flashade den med gary opas senaste ,

    Nu startar alla spelen upp på 10-15 sekunder , Nu är jag nöjd och håller mig borta från flashandet ett tag , åtminstone så kommer jag att vänta ut och se om dom nya releaserna är stabila eller inte , Birdy flasher v2.1 7 in 1 har efter vad jag läst ute på nätet orsakat några tegel stenar.

    Så. man bör nog inte vara den första som flashar utan hellre vänta in lite utvärderingar , men jag ser inte varför jag skulle behöva flasha den något mer för allting fungerar kanon

    ska köpa in lite olika dvdr dual och testa vilka som fungerar , testade dom första skivorna trax data som jag brännt med min förra brännare nec 4551 dom fungerade inte fick dirty disc meddelandet , men jag tror nog att dom som har hitachi version 46 har större chans med necen jag har version 47 dj

    Men med Pioneer 111d fungerar allting perfekt med verbatims
    Last edited by rolle; 2006-08-04 at 18:29.

  12. #12
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Smile Adress

    Till England där du fick reparerat din läsare, hade jag blivit glad för!!!
    m.brandeby@telia.com

Liknande diskussioner

  1. Vad skiljer Hitachi mot Samsung-spelaren?
    By cool in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-27, 09:21
  2. Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2006-07-13, 18:30
  3. Firmware till Hitachi 46 Släppt
    By Pengopai in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2006-06-26, 20:35
  4. Vad rekomenderar ni ??
    By Baffe in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-12-12, 15:12
  5. Hitachi 505E problem
    By Cefalalgi in forum Produktsupport - DVD-spelare
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2000-12-15, 14:01

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •