Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Snes Och Genesis !

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    0

Snes Och Genesis !

Jag är jätteförtjust i Genesis och snes. Till genesis använder jag dgen emulatorn och till snes använder jag snes9xTYL-0.4.2. Men Jag tycker de verkar väldigt ostabila. På nästan alla spel måste man in och fibbla på inställningar så att det ska låta någorlunda men näst intill alla spel går antingen för sakta eller för snabbt ! Någon som vet om det går att fixa eller om det är så bara för att man spelar på PSP:n.? För när man laddar ner emulatorer till datorn och spelar så funkar allting perfekt som orginalet !

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av jompan
    Jag är jätteförtjust i Genesis och snes. Till genesis använder jag dgen emulatorn och till snes använder jag snes9xTYL-0.4.2. Men Jag tycker de verkar väldigt ostabila. På nästan alla spel måste man in och fibbla på inställningar så att det ska låta någorlunda men näst intill alla spel går antingen för sakta eller för snabbt ! Någon som vet om det går att fixa eller om det är så bara för att man spelar på PSP:n.? För när man laddar ner emulatorer till datorn och spelar så funkar allting perfekt som orginalet !
    Det går aldrig att få 100% emulering men nästan
    De emulatorer som portats till PSP uppdateras ofta av seriösa teams.

Låt vänta ett tag och ladda ned lite uppdateringar
    Du kanske rentutav kan bidra med lite information om vad som fungerar och vad som inte fungerar

Själv kör jag spelen på konsollerna som de är ämnade för
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25
    konstigt. snes vet jag att man måste ändra frameskip etc men har aldrig behövt ändra något med dgen.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    0
    Lynx

Har du spelat sega megadrive mycket så vet man hur ljudet och farten ska vara och den stämmer verkligen inte Jag har ju ett Megadrive orginal med en massa spel men mina kontroller är helt slaktade så det går knappt att spela. sen e det bekvämt och kunna spela lite roliga gamla spel när man åker någonstans osv

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    18
    Lyfter en gammal tråd för att ställa en fråga...

På Genesis-emulatorn DGen ska det gå att köra 2 Player genom Ad-hoc. Beskrivningen jag fått är:

Starta samma rom på 2 PSP.
    Gå in i Options och ändra en till P1 Ad Hoc och den andra till P2 Ad Hoc.
    Gå tillbaka till spelet och vänta några sekunder.

Har försökt detta om och om igen med små modifieringar. Någon som fått det att funka? Kanske är jag som fått lite fel information? Är jäkligt sugen på NHLPA 93 och Altered Beast
    There is no problem that can't be solved by staring at a lake.

Liknande diskussioner

1. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 21:33
  2. Bytte fläkt och saknar nu bild
    By jurg in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2005-04-14, 08:30
  3. Bästa NES, SNES och GBA-Emulatorerna?
    By Freddo_mAN in forum Emulatorer
    Senaste inlägg: 2003-05-10, 13:14
  4. knepigt fel, först stabilt grönt sen 2ggr grönt sen rött/grönt
    By kallejalle in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-04-16, 05:51
  5. PSX och multi-x problem
    By TB_NoRatZ in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2003-04-13, 18:42

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner