Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: BBB adsl vs mediacenter?

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    BBB adsl vs mediacenter?

    Hej har nyligt skaffat mig BBB:s 8mbit adsl modem.
    finns 4 platser i själva modemet så jag har kopplat in datorn som givetvis fungerar samt xboxen i en av dom andra portarna.
    Nu till mina frågor....

    1. Hur gör jag för att få xboxen uppkopplad mot internet?
    2. samt hur gör jag för att kunna spela/skicka över filmer från datorn till xboxen? måste jag köpa en router? hur funkar det?!

    har ju inget fast ip:nr så kan inte skriva in det i menyerna samt har provat dom 2 andra inställningarna man kan ha under mappen nätverk men inget verkar fungera.

    tacksam för alla svar!
    /mvh Tim

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Beror på du säger att det finns 4 st platser i modemet vad står det på platserna el vilka färger har det? 1)Röd, 2)Gul, 3)Grön, 4)Blå, + en WAN port.
    Om det är så så är just detta till IP telefoni, IP TV, blå är nog fr är det ett modem.

    Men om det står ADSL en port sen 1, 2, 3, 4 så är det ett modem med inbyggd router.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    det står 1,2,3,4 och en wan port under port 1 så är det blått?
    kan man använda en korsad kabel? har kört med den före mellan bara datorn och xbox? kan man köra den mellan modemet och xboxen eller ska jag byta till en vanlig kabel?

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    modemet heter Xavi 8222...

    killen som hade ett annat liknande fel med samma modem. http://www2.gunnard.se/viewtopic.php?p=2512
    kanske finns någoting där som är till nytta?

    har bryggat mitt modem så jag kunde komma in på dc hubbar.. inna gick det inte. Så nu måste jag "ringa upp" men en separat ansl innan internet fungerar.

    Hittade detta på BBB hemsida "Din bredbandstjänst är uppbyggd så att du måste ha en PPPoE-inloggning för att få tillgång till Internet. Normalt sett är ditt modem konfigurerat att logga in via PPPoE och därför erhåller modemet en extern IP-adress. Modemet delar i sin tur ut interna IP-adresser (192.168.1.x) till dina datorer. Inloggningen kan läggas på olika ställen, i modemet, i en eventuell router eller i en PPPoE-klient i datorn. Skulle du välja att lägga inloggningen i router eller datorn måste Xavi 8222-modemet först bryggas."

    Har själv lite koll så hoppas någon vänlig person ids hjälpa mig!
    Last edited by Tim_82; 2006-08-01 at 20:12.

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Hmm det låter som rena rappekalja vet inget om just det modemet är mest hemma på D-Link & ZyXel som är dom lättaste för just hemma användare
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Liknande diskussioner

  1. Mediacenter slutat fungera!
    By Sliderboy in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-26, 20:19
  2. Mediacenter Dashboard!
    By Thrice in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-03-19, 01:15
  3. BBB till Switch till PC och Xbox
    By Spacecowboy in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-09-13, 14:23
  4. problem med BBB
    By mundus in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-08-12, 17:46
  5. Nätverk med ett IP (ADSL)
    By Nylle in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-02, 13:35

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •