Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: NME-360 hjälp?

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    NME-360 hjälp?

    Hej alla,

    Jag har nyligen installerat ett NME-360 chip i min Xbox 360 och undrar nu om någon annan här gjort det och sedan fått en backup att fungera?

    Jag har nämligen inte lyckats få någonting att funka. Snälla hjälp mig om ni förstår hur det funkar.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Har du hitachidrive så är det normalt att ingenting fungerar. Tyvärr är NME-360 ett värdelöst chip som bara är släppt för att någon skall tjäna pengar på mindre väl pålästa kunder.

    Har du samsungdrive så bör det fungera, men eftersom chippet inte är kompatibelt med det "vanliga" sättet att göra backups så har man det alltid extra jobbigt jämfört med dom som kör med flashade drivar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Tack för svaret.

    Jag har en Hitachi drive. Då borde man väll kunna få pengarna tillbaka om ingenting fungerar. DVS om produkten är defekt.

    Ingen som åtminstånne vet rätt sätt att försöka få något att funka med NME-360? Guiden på deras hemsida säger inte mycket.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du måste bränna med pioneer 111d brännare på verbatim skivor. Och du måste köra NME:s speciella program för att lägga SS informationen på det ställe i imagefilen som NME chippen kräver (inte samma som alla andra).

    Eftersom NME inte går att uppgradera och därför inte hängt med den på senaste tiden ganska snabba utveckligen av hitachipatchar så är NME chippet totalt omodernt för hitachiägare.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Okej, tack. Som tur är har jag en Pioneer 111d brännare samt ett 10pack Verbatim DL-skivor.

    Jag har laddat ner SS Merger 1.6 och gjort SS Split. Sedan använt Convert.bat för att skapa en ny ISO och denna har endast gått att bränna med CloneCD men det har ändå inte fungerat.

    Jag måste gjort något fel någonstans antar jag men jag vet inte när och var.

    Om du vet hur man gör kanske du skulle kunna göra en liten steg för steg guide åt mig. Skulle vara evigt tacksam om jag lärde mig hur det funkade.

    PS. Jag har redan slösat 4st dyra DL-skivor och vill helst inte behöva experimentera mig fram själv mer.
    Last edited by Neon81; 2006-08-02 at 17:21.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du har inte råkat få tag på DVD-R DL istället för DVD+R DL....
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Nej, det är DVD+R DL.

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Så det är ingen med NME-360 som fått en backup att fungera med en Pioneer 111d-brännare och Verbatim dvd+R DL-skivor? (Hitachi drive på 360n)

Liknande diskussioner

  1. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  2. Snälla hjälp, kört fast vid firmware 360
    By Leon_azzro in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-11, 23:54
  3. hjælp med streeming
    By pepper75 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-24, 02:13
  4. bränt 360 spel med hjälp av psp
    By general_31 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-26, 00:20
  5. bränt 360 spel med hjälp av psp
    By general_31 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-12-25, 23:55

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •