Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Ang nergradera från 2.5 till 1.5

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Ang nergradera från 2.5 till 1.5

    Jag har en PSP med V2.5.

    Min fråga är om jag måst köpa/låna GTA för att få min PSP att fungera med v1.5?

    Finns det någon snäll person här på forumet som har tid att hjälpa mig via msn?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja du behöver köra GTA av rätt version i psp:n under nergraderingsprocessen. Enklast är att lämna in den i psxcare butiken så fixar jag den åt dig medan du väntar för 300:-.

    Då ingår installation av devhook samt att jag visar dig hur allt går till. Jag lägger även in version changer och ställer in psp:n så att den tror att den har firmware version 7.5 för att hindra oönskade uppgraderingar av firmware.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Hansi
    Jag lägger även in version changer och ställer in psp:n så att den tror att den har firmware version 7.5 för att hindra oönskade uppgraderingar av firmware.

    Var det SonyXTeam Version Changer v2.02 du lade in då
    Kan vara bra att lägga in den isf så inte "Flickvännen" råkar uppdarera av misstag *skratt*

    Såg fressten att den inte fungerar med vissa spel:
    GTA:Lcs
    och Wwe frågar efter 2.50

    Humma
    Last edited by Pendragon; 2006-08-02 at 09:48.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Version changer gör inte så att spel som verkligen kräver vissa firmwareversioner fungerar, men det problemet löser ju devhook. Enda anledningen till att jag lägger in version changer och ställer om psp:n till 7.5 är för att undvika oönskade uppgraderingar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Hansi
    Version changer gör inte så att spel som verkligen kräver vissa firmwareversioner fungerar, men det problemet löser ju devhook. Enda anledningen till att jag lägger in version changer och ställer om psp:n till 7.5 är för att undvika oönskade uppgraderingar.
    Som jag tolkade lite forumsinlägg på downloadsidan för programmet så hade vissa månniskor lite problem med att starta spel efter de använt VC och ställt PSPn till 7.50

    Kan det vara skit bakom tangentborden månne ?
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja dom kommer ju garanterat ha problem om dom BARA kör version changer och tror att spelen skall tycka det räcker med att man fejkar versionen. Spelen vill ju ändå kunna använda de funktionsanrop som saknas i firmwaren.

    Med devhook så saknas inte funktionsanropen och spelen fungerar som dom skall. Om det ändå är så att något spel inte fungerar just för att man ändrat med version changer så tar det ju bara några sekunder att köra version changer igen (jag låter det ligga kvar på minneskortet) och ställa versionsnumret "rätt" igen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Om jag ska nergradera från 2.5 måste jag har spelet GTA eller finns det något programpaket som har alla filer som jag behöver för att få det att fungera?

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Finns det någon shop/affär i Göteborg som fixar nergraderingen?

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av mdredfox8
    Om jag ska nergradera från 2.5 måste jag har spelet GTA eller finns det något programpaket som har alla filer som jag behöver för att få det att fungera?

    Stämmer bra det, Dessutom "Och detta är superviktigt" får inte din PSP vara en modell (TA) + att GTA spelet måste vara av en äldre variant, annars får du en ny brevpress."

    Men ang din nästa fråga så kan du alltid skicka upp din PSP till PSXCare så kirrar Hansi den för 300 Kr + Returfrakt

    Fasiken vad provision jag borde få för detta *ler*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Det finns ingen snäll person i Göteborgsområdet som kan hjälpa mig?

    Finns det någon som kan hjälpa mig med nergraderingen i Göteborgsområdet?
    PM mig!

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av mdredfox8
    Finns det någon som kan hjälpa mig med nergraderingen i Göteborgsområdet?
    PM mig!

    Citerar mitt ovanstående inlägg:

    Men ang din nästa fråga så kan du alltid skicka upp din PSP till PSXCare så kirrar Hansi den för 300 Kr + Returfrakt
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Problem med att överföra från pc till xbox
    By equlajzer in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2006-01-24, 13:28
  2. vill uppgradera från 1.5 till 2.0, men...
    By norman in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-04, 18:45
  3. Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-09-15, 15:42
  4. Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2004-02-26, 21:44
  5. Spel från PC till Xbox - nybörjare
    By Versace in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-22, 08:47

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •