Går det att köra "wire trick" på en samsung eller gäller det bara hitachi/lg?? Kan man flasha mktflash genom windows eller måste det vara genom dos?
svara snabbt plz!
Går det att köra "wire trick" på en samsung eller gäller det bara hitachi/lg?? Kan man flasha mktflash genom windows eller måste det vara genom dos?
svara snabbt plz!
Wire trick behövs bara på hitachi
Samsung flashar man med MTKflash i DOS
Vill man inte slösa en massa timmar på att bli frustrerad så tar man driven till oss så fixar vi den bums.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
schyrre
en till fråga ang. när man ska flasha med extreme firmwaret. På LG så behövde jag inte dvd nyckel men det måste jag på samsungen eller? Det står att jag ska sätta in det på adressen 4000 med hexeditor... Är man tvungen till att krångla med det eller är det bara om man skall kunna göra egna backuper??? Tacksam för svar...
Du måste krångla ja.
om du har laddat ner en proper xtreme 20 samsung firmware så kan du använda kdx 1.5 och bara klistra in din key.
har du däremot inte proper release av xtreme 20 så måste du patcha den för att den ska fungera med foros kdx 1.5
du behöver alltså
1. xtreme 2.0
2. xtreme_proper.ppf
3. ppfomatic3[1].0.zip för att patcha xtreme 20 med xtreme_proper.ppf
4. kdx 1.5 (öppnar den patchade firmwaren med den , längs ner står det key ,där lägger du in din hex nyckel)
om du söker på google så hittar du det du behöver
så har jag läst i alla fall rätta mig någon om jag har fel
annars är det hex editor som gäller
Last edited by rolle; 2006-08-03 at 01:47.
jag ska testa, tack för alla svar, great!
Har ingen samsung själv men har lovat en polare att göra hans. Läste att det smidigaste sättet var att köra något som kallas samsung autoflasher. Tydligen så bootar man med en floppy eller från usb, kör igång autoflashern och sen gör den resten. Någon som testat det?
jaha jag trodde den gällde bara för usb...
jag har testat auto flashen men den hittade inte driven så han som ska ha den ska köpa ett via sata kort men den ska nog fungera bra
kan vara jag som har fel...funkar kanske bara med usb Men hur som helst så verkar det väldigt lätt och smidigt.
Bookmarks