Visar resultat 1 till 1 av 1

Diskussion: kan inte läsa skivorna

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2005
    Från
    Brunflo
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

    Exclamation kan inte läsa skivorna

    jajemen, har kört med SwapMagic ett år eller två, spelat en 2ggr i veckan, nu på senare tid har de blive mer så skaffade chip, Matrix Infinity.
    lödde själv (Ps2 V7)... funkade klockrent, i 4dagar...

    spelade rätt mycket de dagarna, funkade som sagt klockrent... sen igår fick ja tag på Matt Hoffmans Pro BMX 2, (ligger på en CD skiva). spelade ett tag, vart less, skulle spara men då hängde sig ps2an mitt under sparningen å ps2t lät ganska konstigt, vet inte hur ja ska beskriva eftersom ja inte kommer ihåg riktigt hur de lät..

    whatever..skulle lira Tony hawks underground 2 idag, för en halvtimme sedan, och upptäcker att min ps2 inte hittar skivan, kommer upp reading disc 1-2sec sedan händer inget mer...inget reading error eller nått, händer ingenting...
    testar massa DVD spel, både orginal å backups, CD spel, både orginal o backups...

    DVD spelen är brända på TraxData eller Platinum, CD spelen på AAA skivor, alltid på lägsta hastighet... dom har funkat förrut...

    har inte plockat isär konsollen än, får bli imorrn isf... men vad kan va fel, lasern? lasersläden? nån kabel som lossnat?

    Chippet funkar tror jag :P för har Matrix loggan när ja startar å kan komma in i Matrix menyn... tips tack så är ni jättesnäll =)

    kom på en sak aldeles efter post, råkade riva loss den breda "orange/bruna" kabeln som går till lasersläden, och kan vara den som inte åkte på plats riktigt, får kika imorrn... annars?
    Last edited by Sp4X; 2006-08-03 at 22:29. Anledning: kom på en sak

Liknande diskussioner

  1. Min Ps2 satin Silver med MatrixInfinity kan inte läsa någon skiva.
    By xaNax in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-02-03, 15:19
  2. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-02-02, 22:50
  3. Kan inte boota från CD/DVD med Xecuter2, svart skärm
    By sverre in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2005-01-17, 20:48
  4. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  5. Kan jag flasha eller inte ?
    By GroGGmanneN.se in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-12-11, 16:19

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •