Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Xboxen känner inte igen orginal cd:n.

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    0

Xboxen känner inte igen orginal cd:n.

Hej!

För ca 6 månader sen slutade min xbox att starta mina orginal xbox spel.
    Oftast kommer det upp en text där det står något i stil med: "The xbox does´nt recognise this disc" och väldigt sällan startar xboxen cd:n men då hackar spelet upp och man kan ändå inte spela. Jag har testat dessa spel hos min kompis och där funkar dem, har även testat ett helt nytt orginal xbox spel på min xbox men förgäves, den vägrar starta upp spelen.

Jag har inte chippat min xbox och jag tror att jag har en samsung dvd spelare (2 små hål i kanten och ett stort hål i mitten)

Vad kan man göra för att det ska funka att spela spelen? Är det bara att köpa en ny dvd spelare?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Glöm inte att det är 2 års garanti på xbox, så hittar du ett kvitto som är mindre än 2 år gammalt så fixar microsoft den gratis åt dig.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    0
    Har ingen garanti kvar, så frågan återstår.

har ni på psxcare någon dvd-rom att sälja?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Stor brist på dvd-rom just nu.

Jag har en samsung över men den hade jag lite planer för då den modellen går att flasha om med alternativ firmware så man kan köra backuper på live. Därför vill jag just nu ha 600:- för just den.

Och då är det nog smartare om du köper en ny xbox för 995:- eller vad dom kostar nu som billigast och säljer i delar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Respekt
    22
    Köp en ny xbox på typ elgiganten, tror de tar typ 930 kr eller något sånt nu för tiden.

Sen sälj din gamla xbox på "vissa annons-siter"...
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

"Har du inget och göra, skriv en guide!"

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Citat Original inlägg av Hansi
    Stor brist på dvd-rom just nu.

Jag har en samsung över men den hade jag lite planer för då den modellen går att flasha om med alternativ firmware så man kan köra backuper på live. Därför vill jag just nu ha 600:- för just den.
    Vilken model är det?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    0
    tack, då vet jag.

Men frågan som ingen svarar på är: Kan man göra något för att göra så att dvd-rommen läser skivorna? Man kanske bara behöver byta lasern?

Liknande diskussioner

1. Orginal bios fungerar inte längre.
    By bourghardt in forum SmartXX Support
    Senaste inlägg: 2005-01-27, 14:14
  2. Xboxen bootar inte DVD+RW superdiscen ?!?
    By 3mRy in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-12-29, 01:37
  3. SPELAR INTE UPP ORGINAL CD-SPEL
    By RS in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2003-02-14, 23:46
  4. Laserproblem - Känner inte igen PSX-skivor.
    By tobbe in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Senaste inlägg: 2001-06-08, 02:52

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner