Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Extern HD-DVD läsare till 360 vid jul.

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    102
    Respekt
    20

    Extern HD-DVD läsare till 360 vid jul.

    Microsoft will launch external HD-DVD drives for its Xbox 360 at a retail price of US$200 by Christmas of this year, and Taiwanese games developers and gaming services providers indicated this this is a smart marketing strategy as compared with Sony's adoption of built-in BD drives for its PlayStation 3 (PS3).

    External drives have more flexibility than built-in models, the companies pointed out, while adding that despite BD having a much larger storage capacity than HD-DVD, pre-installation of BD drives may decrease the market competitiveness of PS3 units.

    Alltid något iaf.=)

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    146
    Respekt
    20
    ironlord det här är ingen hårdisk utan en hd spelare som spelar upp hd dvd skivor

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    En HD-DVD är ingen hårddisk, det är en dvdläsare för high definition filmer.

    Eftersom PS3 kommer med motsvarande blueray läsare inbyggd som standard så blir PS3 VÄLDIGT dyr (6000:-) om man i första hand vill ha ett TV-spel och inte är intresserad av en high def dvdspelare (man kanske vill ha en "riktig" sådan förutom tvspelet)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    146
    Respekt
    20
    kommer inte köpa den här än först o främst för att den säker kommer kosta ca 2000 i sverige den andra har inga hd filmer o det sista den här kommer int nytjas till spel så är onödigt o ha dennna än så länge om man int har ett par filmer i hd formatet

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Japp. Men har man redan en 360 och en tv/projektor som klarar minst 1280x720 så är det nog rätt så frestande att köpa hd dvd:n och några filmer så fort det släpps något man vill se i hd upplösning.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    102
    Respekt
    20
    Håller med dig general_31

    Än så länge så har man ingen nytta av den egentligen.
    Och när man väl har det så måste man som sagt ändå ha en hd-tv eller projektor.

    Har varit sugen på en projektor nu ett bra tag men tror jag håller mig ett tag till tills det kommer mer hd-media=)

    Ville bara posta den i forumet så att folk får se att det är påväg en spelare iaf.=)

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    18
    Innebär detta att spelen blir 25 Gb istället för 7,5 om microsoft släpper en HD-läsare.
    MVH
    Mikael Bäck

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av mikael.beck
    Innebär detta att spelen blir 25 Gb istället för 7,5 om microsoft släpper en HD-läsare.
    Nej den är bara till för FILMER
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    18
    Tjoho då behöver man inte oroa sig för nytt firmware och köpa ny brännare och nya skivor och sådant.
    Göttit
    MVH
    Mikael Bäck

Liknande diskussioner

  1. Guide: Konvertera DVD till PSP med DVD kvalitet och text (fw 1.50)
    By _zeem_ in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-11, 16:11
  2. Stora problem vid överföring av filer till xbox
    By xonyps in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-09-29, 22:41
  3. Bootbar DVD vid XBMC byte
    By chg64 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-09-23, 15:37
  4. Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-09-21, 01:51
  5. PC DVD till xbox
    By Snuffe in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2004-06-28, 20:50

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •