Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: trasig laser, tror jag

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    189
    Respekt
    21

    trasig laser, tror jag

    hej.
    min laser enhet låter som en motorsåg(fast inte lika högt) när den laddar, det började för 2 dagar sen när min tjej lirade tomb raider legends(backup då hon är lite dålig på att hantera skivor), o efter ett tag, mitt i en film, så började hon låta (mitt Playstation 2). så vi stängde av, och startade om den helt, o hon sluta låta, tills igår då hon börja skrika så fort man satte i en skiva, men det sluta efter en stund
    idag när jag skulle spela Final Fantasy X-2 för första gångne, så låste den sig efter första fighten.

    där efter så slutade hon läsa skivor alls, det står "reading disc..." i typ 10 minuter, under tiden så låter hon som att hon tuggar skivan.

    o med dessa ljud så kan jag förklara att det låter som att kuggarna inte går ihop som dom ska typ.

    så jag undrar nu...
    kan jag lämna in mitt PS2 för en check (dvs. utan att ni gör annat än att kollar) för en billig penning?
    o sen, hur mycket skulle det kosta att byta ut DVD enheten till en ny?

    modellnummer : 39004

    snälla hjälp, jag klarar mig inte utan henne (Playstationet)
    PS2 med förmodat Messiah 2 chip.

    jag vet inte varför, men av någon anledning så spelar jag knappt brända spel...

    Metal Gear Solid är den bästa spel serien till PS2.
    inte att glömma FF serien ^^
    Övrigt:
    Xtag: fetalist

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du betalar 350:- för en felsökning. Om det bara är något enkelt mekaniskt problem (vilket oftast är fallet) så hinner vi även laga den utan extra kostnad.

    Byta till ny dvd är inte lönsamt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    189
    Respekt
    21
    men om det nu visar sig vara typ linsen som är "fucked up" *ursäkta uttrycket*
    , vad händer då? kan man typ göra så att ni "skortar" den och säljer delarna som finns löst mot rabatt på ny pstWO eller så?
    PS2 med förmodat Messiah 2 chip.

    jag vet inte varför, men av någon anledning så spelar jag knappt brända spel...

    Metal Gear Solid är den bästa spel serien till PS2.
    inte att glömma FF serien ^^
    Övrigt:
    Xtag: fetalist

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du slipper betala de 350:- för felsökning om du låter oss behålla ps2.an för att plocka delar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. möjligen trasig laser =/
    By ErikHK in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2005-04-23, 22:27
  2. ps2a med trasig laser, använda hd istället?
    By krooken in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2005-02-08, 22:36
  3. Trasig laser på PSTwo efter chippning!
    By WhiteTrash in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-01-12, 12:52
  4. Trasig laser??
    By [vedder] in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-12-28, 13:20

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •