Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: service required 07

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    0

service required 07

Har en xbox med modifierat bios och en hd på 80gig,
    När jag startar utan skiva i så kommer xbox loggan fram sen står den kvar där och det låter nästan som att han söker efter hårddisken för det surrar i den, sen till slut så kommer service required fram och det står även 07 i det vänstra hörnet och lampan blinkar rött och grönt.
    Det är inte varje gång som detta inträffar bara i bland.

Har sökt här på forumet och det verkar som att min hårddisk börjar ge upp va?

Jag är inte så hemma på det här så är det någon som har något förslag på vad jag kan göra? ska jag köpa en ny hårddisk eller kan man uppgradera någon mjukvara?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Kolla att det inte är glapp/klämskador på ide-kabeln. Men mest troligt är att du har ett hårddiskbyte att se fram emot.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    0
    Ja det verkar som att jag får byta hårddisk, Är det krångligt att göra det själv eller?

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    Har du bara en passande torx mejsel så är det gjort på nåra minuter och du behöver inte mer kunskaper än sunt förnuft
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Samt en auto install skiva som superdisc eller slayers
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    0
    okey, tack för svaren

Vad tror ni om den här?
    Maxtor DiamondMax 17/160GB PATA 8MB 7200rpm
    Last edited by Flyman; 2006-08-06 at 13:23.

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    Maxtor är rätt tysta och svala (De modeller jag haft ialf), men vore jag du så skulle jag köpa en större disk ... Priskillnaden mellan en 160 gig och en 300 gig är inte många hundralappar ... Kollade lite snabbt om just Maxtor och det skiljde 270 riksdaler mellan 160 och 300 gig
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    0
    Nu har jag bytt HD och det gick bra så nu funkar xboxen som den ska, det blev en 160gb för jag valde mellan 120 och 160 tyckte att det räckte för mig.

Men jag har några funderingar, hur hittar jag på alla mina gamla game saves?
    Ska inte dom finnas med i mappen Udata på disk E som jag kopierade ifrån min gamla disk?

Sen blev disk F bara 123 GB och disk E 5GB så det fattas ju ca 30 GB.
    Har läst lite om det här på forumet, men kan jag fixa det utan att formatera om HD? Har ju lagt in alla spelen redan

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du måste fixa in LBA48 stöd i ditt bios. Sedan bör du formattera om.

Alternativet är att använda LBA48 alternativet som aktiverar partition7 G: men den blir ju bara c:a 30GB vilket du kommer reta dig på forever sedan.

Du skall kopiera både UDATA och TDATA från gamla disken så får du med dina saves.

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    0
    Jag har kopierat in både UDATA och TDATA men spelen hittar inte dom gamla sparningarna ändå.

Jag har ju inget chip i min xbox utan jag har modifierat bios hur går det då om jag fixar LBA48 stöd i mitt bios?
    Jag vet inte vad jag har för bios idag kan jag se det någonstans?

Liknande diskussioner

1. Felkod 13 Service Required..... HJÄLP!
    By USPMaster in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Senaste inlägg: 2006-06-24, 11:44
  2. Service required. Call customer support
    By GurrA100 in forum Aladdin Advance Support
    Senaste inlägg: 2004-11-14, 15:32
  3. Service required, Call Customer Support.
    By nEXzEr in forum SmartXX Support
    Senaste inlägg: 2004-09-22, 17:19
  4. Problem vid bränning med Nero
    By lintax in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-08-16, 23:19
  5. Service required. Call Custumer Support
    By PutteBjork in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2004-01-14, 22:36

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner