Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Slutat fungera.

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Slutat fungera.

    bestämde mig idag för att lära mig skicka över spel från Datorn till Xboxet.

    Laddade ner Evox dashboard och äntligen efter 2 timmars försök lyckades jag connecta.

    Dock av nån konstig anledning kom jag åt "flash bios" efter att ha ändrat inställningarna i system util. Nu kan inte mitt xbox läsa brända skivor över huvud taget.

    När jag håller ner "Power" knappen, som jag vanligtvis gör för att läsa brända skivor, så händer inget mer än att den fryser till, klickar och knappen börjar blinka gult och rött. Men vanliga skivor funkar perfekt.

    Har läst runt lite, och enkelt nog ska man bara kunna "Flasha tillbaka" bios. Men hur ska jag göra det när Xboxet inte läser brända skivor längre?

    Lite hjälp tack, uppskattar verkligen det.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Exakt hur man gör beror på vilket chip du har om du har något, eller om du har omflashat bios eller en softmoddad xbox.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    gjorde aldrig något mer än att jag laddade ner: EvolutionX v1.8.3285

    och inne i System Utilities råkade ja dra Flash Bios. Vet faktiskt inte vilket chip jag har. Köpte det färdig chippat.


    edit; skulle inte sitta fel med en länk eller något liknande, vill bara göra det smort och simpelt <.<
    Last edited by Flawz; 2006-08-11 at 23:53.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Enda enkla lösningen är att komma in med xboxen och en femhundring så fixar vi den åt dig. Vill du veta exakt hur du skall göra måste du skruva isär boxen och kolla vad det är för chip som sitter där, men troligen måste chippet plockas bort och flashas om med en programmerare eller hotflash (boota på fungerande chip, sedan byta)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Mediacenter slutat fungera!
    By Sliderboy in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-26, 20:19
  2. DuoX2 Chip bara slutat fungera.
    By JockeH in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-04, 08:31
  3. uaxe slutat fungera
    By mcsarwe in forum Emulatorer
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-01-16, 21:34
  4. Handkontroll som slutat fungera, vad göra?
    By jan0s in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-07-06, 00:48
  5. Slutat fungera
    By stefan_boy in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-11, 12:50

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •