Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: X360SAM 0.2 - DOS-based key copier for Samsung drives

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    102
    Respekt
    21

    X360SAM 0.2 - DOS-based key copier for Samsung drives

    Hej! Nu kommer jag med ett besvärande inlägg igen.

    Hittade följande nyhet på xbox-scene:
    This one uses Sniperkilla's method of patching (copy $4000-$43FF from original firmware, the rest from the hacked firmware) as KDX 1.5 ballsed it up when I tried it on my own 360.
    The original X360SAM only copied $4000-$41FF of the key range. This turned out to work for some drives, but not all. Version 0.2 addresses this by copying $4000-$43FF instead.

    From the readme:
    X360SAM is a small MSDOS application which will take your original Samsung firmware plus a hacked firmware (such as XTREME.BIN) and will create a new hacked firmware containing the correct DVD key. This is done using Sniperkilla's method (copying bytes $4000-$43FF from the original file).
    Usage: x360sam <original fw> <master hacked fw> <new fw>
    e.g.: x360sam orig.bin xtreme.bin hacked.bin
    Note: it does not support long file names - use the short versions please!

    Also included are three batch files:-
    * SAMREAD.BAT
    To run this, type SAMREAD followed by the Xbox serial number, e.g. SAMREAD 1234567 61005. This will create a folder especially for that Xbox, read the firmware from the drive, storing it in the folder as ORIG.BIN. It will then use X360SAM.EXE to create a hacked version (called HACKED.BIN), storing it in the same folder.
    * SAMHACK.BAT
    To run this, type SAMHACK followed by the Xbox serial number, e.g. SAMHACK 1234567 61005. This flashes the HACKED.BIN file (created by SAMREAD.BAT) onto the drive.
    * SAMORIG.BAT
    To run this, type SAMORIG followed by the Xbox serial number, e.g. SAMORIG 1234567 61005. This flashes the ORIG.BIN file (created by SAMREAD.BAT) back onto the drive.

    *** USE AT YOUR OWN RISK - DON'T BLAME ME IF ANYTHING GOES WRONG ***

    VERSION HISTORY:
    0.2 - Key area increased in size from $4000-$41FF to $4000-$43FF
    (release delayed, hence support for XTREME30.BIN which came out later)
    0.1 - Initial release

    Då jag inte är så insatt i detta än så tänkte höra med ni som kan det här=)

    Vekar vara nå liknande att det blandar orginal firmwaret och ett hackat firmware så att firmwaret får en "key"?

    Någon som vet något om detta?

    Hade bra så länge!

    mvh Arvdal

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Japp den kopierar helt enkelt nyckeln från original firmwaret och lägger in den i xtreme firmwaret.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    102
    Respekt
    21
    Ok! Jag fattar lite iaf. då=)

    Men vad är då fördelen med det?

  4. #4
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av arvdal
    Ok! Jag fattar lite iaf. då=)

    Men vad är då fördelen med det?
    Du slipper göra det manuelt med en hex-editor.

    [Off topic] Hansi, har ni fått in några xbox 360's än? Senast jag var där så skulle ni köpa in flera.

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    102
    Respekt
    21
    Ja men alltså vad är själva funktionen med att den kopierar in nyckeln?
    Är det så att man både kan köra orginal och hackat-firmware genom xtreme firmwaren?

    Ursäkta att jag är så kass på detta=)

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag köper in xbox allteftersom jag får in beställningar.
    Idag fick jag hem en hitachi core och en samsung premium, imorgon plockar jag hem en till samsung premium, då har jag alla boxar jag saknar till och med fredagens beställda boxar iaf.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av arvdal
    Ja men alltså vad är själva funktionen med att den kopierar in nyckeln?
    Är det så att man både kan köra orginal och hackat-firmware genom xtreme firmwaren?

    Ursäkta att jag är så kass på detta=)

    Nej det är bara ett verktyg som automatiserar det man annars gör manuellt med hexeditor eller med lite mer knep&knåp med andra liknande verktyg.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    102
    Respekt
    21
    Ok

    Tack så mkt. för de snabba svaren!

    Klart det bästa spelkonsollsforumet jag har varit inne på!

  9. #9
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Hansi
    Jag köper in xbox allteftersom jag får in beställningar.
    Idag fick jag hem en hitachi core och en samsung premium, imorgon plockar jag hem en till samsung premium, då har jag alla boxar jag saknar till och med fredagens beställda boxar iaf.
    [OT]Jag var inne och beställde i fredags (premium samsung). Betyder det att ni troligtvis kommer att ha den klar imorrgon?

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Fruktsoda
    [OT]Jag var inne och beställde i fredags (premium samsung). Betyder det att ni troligtvis kommer att ha den klar imorrgon?
    Japp, din premium samsung lär bli klar imorgon eftermiddag, så fort posten är hämtad så övergår vi till att bygga de konsoller som skall hämtas i butik.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •