Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: psp video 9 konvertering

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    psp video 9 konvertering

    Tjena!

    Jag har en fråga. Jag har nedgraderat min psp från 2.0 > 1.5, lagt in dev hook + homebrew o lite grejjer. Jag läste i en tråd att om man har 1.5 så funkar endast "vanliga" mp4 och inte avc-konverterad film. Men eftersom man kan ställa in upp till 2.71 via dev hook så kan man väl således spela avc?? Eller gäller detta endast för iso-spel?

    En fråga till, vilken inställning rekommenderas för bra bild o ljud för mp4 resp avc i psp video 9?

    Tacksam för svar!

    MVH

    Bomis

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Ingen?

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av bomis
    Ingen?
    *Bump*

    Jo du kan spela film i 2.71 som du emulerat från 1.50.

    Inställningar i PSP9 får du prova dig fram till
    Allt beror på hur stort minneskort du använder och hastighet på koten
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Sedan om du kikat lite i början av forumstrådarna hade du hittat denhär tråden

    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=24332
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Tack för svaret.

    Det är ju den tråden jag följde till punkt och pricka men när jag la avc:n i avn mappen så hittade inte psp:n ngn ngn film under moviemappen. Det funkade dock när jag konverterade till mp4 o la i mnv mappen, fattar inte varför??

    En annan fråga, psp video 9 programmet skapar ju en mp root map för dessa 2 ovan, måste jag radera och skapa en ny rootmap vid varje tillfälle jag konverterar eller kan jag spara den konverterade filen i direkt i den befintliga mnv alt avc mappen under root?

    Ganska ny på detta så jag är tacksam för all hjälp jag kan få...

    Ps När man nedgraderat till 1.5 och går in i dev hook så emulerar den alltid 2.71 eller? Eller måste detta göras manuellt i dev hook varje gång man skall titta på en avc film??

    MVH

    Bomis

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Så fort du stänger av din PSP så återgår den till 1.5, då måste du köra devhook och dra igång 2.71 om du vill använda nya spel eller nya funktioner som bara finns i firmware 2.x
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Varför göra en kall boot???
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Begga
    Varför göra en kall boot???

    *skratt*
    Ja nån gång måste han stänga av sin PSP eller så tar batteriet slut.
    Eller så vill han byta minneskort och ladda nya progam eller emulera annan firmware.

    Frigöra minne, ändra klockfrekvens you name it.

    Förtydligar:
    Kall Boot = Stänga av helt.
    Varm Boot = som att resetta men strömmen är fortf på.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av bomis
    Tack för svaret.

    Det är ju den tråden jag följde till punkt och pricka men när jag la avc:n i avn mappen så hittade inte psp:n ngn ngn film under moviemappen. Det funkade dock när jag konverterade till mp4 o la i mnv mappen, fattar inte varför??

    En annan fråga, psp video 9 programmet skapar ju en mp root map för dessa 2 ovan, måste jag radera och skapa en ny rootmap vid varje tillfälle jag konverterar eller kan jag spara den konverterade filen i direkt i den befintliga mnv alt avc mappen under root?

    Ganska ny på detta så jag är tacksam för all hjälp jag kan få...

    Ps När man nedgraderat till 1.5 och går in i dev hook så emulerar den alltid 2.71 eller? Eller måste detta göras manuellt i dev hook varje gång man skall titta på en avc film??

    MVH

    Bomis

    Från 1.50 startar du Devhook varje gång du Kallbotat din PSP *Se förklaringen i föregående citat*

    Sedan emulerar du en firmware ( 2.71 ) och via den kan du starta webbläsare, mediaspelare etc.

    Stänger du av din PSP så återgår den till 1.50 och du får göra om proceduren.

    t om. min flickvän klarar detta utan att uppgradera firmware online
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    tackar!

Liknande diskussioner

  1. Guide: Konvertera videos till din psp
    By Fruktsoda in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 52
    Senaste inlägg: 2008-12-13, 14:00
  2. Psp Themes
    By Lynx in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-21, 18:36
  3. Köpt importerad PSP från JPN....kan ej regga mig..
    By Grifter in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-06, 23:44
  4. ToxicOS för DMS4 PRO (inkl HD LOADER funktioner)
    By jnk in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2005-06-29, 15:33
  5. XBOX Media Center *CVSBUILD* 2004-04-27
    By mysiskatten in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2004-05-06, 16:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •