Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Reboot Evo-x

Registrerade
    Aug 2006
    Respekt
    0

Reboot Evo-x

Någon som vet om det går att starta om xboxen, eller återgå till evo-x dashbord'en genom någon form av knapptryckning när man spelar ett spel som är från hårddisken??
    Känns ju jobbigt att behöva gå fram te xboxen och manuellt starta om boxen varje gång man ska byta spel

/Daniel

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    In Game Reset eller IGR är en funktion som gör att du kan boota om xboxen mha handkontrollen istället för reset knappen på boxen. Det första du måste göra är att aktivera IGR i evox.ini. Efter det är det bara att trycka in båda triggarna (L och R), start och back samtidigt så bootar boxen om.

Har du ett X2 bios då har du den funktionen inbyggt i bioset bara att trycka in båda triggarna (L och R), start och back samtidigt så bootar boxen om.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Aug 2006
    Respekt
    0
    Okej, jag kollade i System Utils/Settings i evo-x dashen och där står det In Game Reset = Yes. Men knapptryckningssekvensen du skrev fungerade inte. Så jag kollade i evox.ini och knapptryckningssekvensen var definerad som du berätta, och IGR var satt till YES. Men fungera som sagt inte. Så jag testade att ändra knapptryckning till några smidigare knappar, L+R+back+black_button. Men fungerar inte! Någon aning om varför det inte fungerar?? Bios'et som är dåligt? Är det isf svårt att ändra bios? (eller behöver jag typ bara ladda upp filer via ftp?)

/Daniel

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Som sagt du skall ha X2 bios på chippet tex X2 4983.xx el X2 5035, i M8 måste man nog aktivera den funktionen i EvTool tror jag kommer inte ihåg kör inte M8 bios bara X2.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Aug 2006
    Respekt
    0
    Hej jag är en nybörjare på detta men finns det något sätt att göra samma sak när man spelar en dvd film alltså med skiva? IGR funkar men filmen startar bara om, finns det nåt sätt att få den att gå tillbka till dashboard utan att starta om?

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    i avalunch kan man nog göra det i den finns det en uppspelare

Registrerade
    Aug 2006
    Respekt
    0
    Funkar för mig att återgå till dash från div program, som xbmc och donglefree dvd.. bara att stoppa filmen o sen köra knappsekvensen..

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    var i sources.xml skriver man in att den skall återgå till evoxdash?

Liknande diskussioner

1. How to update your Action Replay MAX EVO code list without a evo max drive!!!!
    By morpheousx in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2004-12-03, 12:27
  2. Problem med Evo X o live
    By RedDragon in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2003-02-05, 09:45
  3. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-01-18, 13:23
  4. Evo eller X-ecuter
    By jukkat in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-08-11, 17:50

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner