Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Casemod

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    193
    Respekt
    19

    Casemod

    Är det någon mer än jag som gjort lite casemod på sin xbox?

    Jag har bytt skal till ett "XCM Full Case Special Edition - Rött X" och bytt ut fläktarna till "XBOX 360 DUAL WHISPER FAN - Blå" så nu har jag grönt, blått och rött ljus från mitt 360. Är en ganska fin lampa nu osså :P

    Om fläktarna: Tycker man att xboxen låter för mycket så ska nog byta till dessa då xboxen blir tystare. Man märker skillnad. Dessutom så är de inte dyra och väldigt lätta att installera.

    Om skalet: Här var det lite mer problem men efter lite bökande så fick jag på det så det passade. Det var nog bara jag som var lite ivrig men även detta är ruskigt snyggt, men prislappen på nästan 800:- kanske inte ger nog med skäl för att byta.

    Kombinationen av dessa gav helt strålande resultat och helt plösligt så känner man sig mer nöjd med sin 360. Den var ju lite tråkig, stilig, men fortfarande tråkig.

    Jag fick även färga minneskortet som jag har svart annars hade det ju inte gått ihop

    -------------------

    Liteon + Verbatim= 100% Hitatchi 47 DJ

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    245
    Respekt
    20
    Smaken är som baken, själv tycker jag den vita corevarianten är snyggast ( utan chrome på släden ).
    Har svårt att se hur man skulle kunna snygga till den, tycker dom har lyckats riktigt bra, men bra tips det där med fläktarna! Får man prova!
    Vilken storlek på fläktarna köpte du? Har en Papst 80mm som ligger och skräpar.

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    58
    Respekt
    19
    var köpte du ditt skal. E lite sugen på att piffa upp boxen.

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    193
    Respekt
    19
    De går att köpa lite här var.. vill ju inte ange andra firmor än psxcare på deras forum. Känns lite dumt, men jag beställde mina på ***********. Men det går bra vart som .

    Jag tror att fläktarna är 80mm men det är ju specialfästen på dem .


    -------------------

    Liteon + Verbatim= 100% Hitatchi 47 DJ

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    Vad sägs om att ladda upp en bild på din moddade 360 så vi får se då?
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    58
    Respekt
    19
    säljer dom casemods på psxcare....have to go take a looki looki.

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag kan ta hem casemods. Finns bara så s*tans många, och en del är sjukt dyra :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    193
    Respekt
    19
    Jag ska lägga upp en bild på min hemsida sen och så kan jag länka till den sen :-) Det blir när jag har tid (innan veckan är slut). Men det är ytterst rött mitt skal (lysdioderna då) inte alls orange som bilderna visar. Men jag tycker att det var värt det, jag menar, man får något som inte alla har.

    -------------------

    Liteon + Verbatim= 100% Hitatchi 47 DJ

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Finns en del ställen på nätet som säljer casemods. Gjorde en sökning och hittade denna sida. Inte så värst dyrt ändå, med tanke på hur snygga de är.
    http://www.decalgirl.com/browse.cfm/2,205.htm
    Här är en till sida http://www.gameconsoleskins.com/
    Vore grymt om PSXCare tog in ett gäng.
    Last edited by Ironlord; 2006-08-18 at 18:58.

Liknande diskussioner

  1. casemod
    By general_31 in forum XBOX Case Mods
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-07-20, 14:15

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •