NEEJ, vad har jag gjort !?
Fick nyligen tillbaka min gamla X-box genom en byteshandel, tror den har Evo-X chipp!!!
Nu tänkte jag rensa allt och installera igen!!!
Redan nu så fick jag inte fram M$ dashboard, utan endast ett meddelande om att min xbox behöver service!!!
Så jag antog att detta berodde på att den ej var flashad, och med en Evo-X skiva (??? innehåller egentligen alla dashboards m. tillbehör) så formatterade jag disken och installerade jag ENDAST m$ dashboard!!!
Nu var det dags för denna att flashas, men då jag inte hittade en flash-version som motsvarade m$ dashboard versionen på skivan, så tog jag det närmaste!!!
Sedan skulle ju xboxen stängas ner!!!
Men nu kan jag ju INTE få igång chippet, håller jag inne powerknappen i över 3 sek (är det väl!?) så antingen stängs xboxen ner med ett tjutande ljud eller så börjar eject-knappen blinka i gult och rött!!!
Trycker jag på power-knappen en "enkel" gång så får jag samma meddelande som tidigare, att xboxen behöver service!!!
SNÄLLA, hjälp mig fort som attan! Är det enda att göra att slänga xboxen eller går den att rädda (har ej råd att lämna in för reparation / service)!!!
MYCKET ledsen nu !!!
Bookmarks