Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Några frågor!

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Några frågor!

    Har köpt en ny Xbox med Duo X2 Cromwell... Xbox:en chippades av företaget där jag köpte Xbox:en. Jag har själv installerat en 300GB och installerat med Slayers installationsdisk.

    Hur som helst... Efter jag flashat bios:en så lyser det rött runt eject-knappen och fläkten låter mer än innan jag flashat bios:en.

    Kanske värt att notera är att bios:en inte var flashat från butiken, dvs. innan jag flashade bios:en så gick fläkten på lägre varvtal.

    Hur är det nu?

    I vissa trådar här säger man att om det lyser konstant rött runt eject-knappen har något blivit fel vid monteringen av chippet medan andra säger att det är fullt normalt och att man kan själv ändra färgen i dashboarden?!?!?

    Vet någon varför fläkten går på högre varvtal nu än tidigare? (dvs. före och efter flashing av bios, bios:en var tom först)

    Tacksam för svar

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    Var har du fått tag i biosen? För det låter som om någon har varit och pillat lite i det. Ladda hem m8-bioset från #xbins och flasha om chippet med det istället, så kommer xboxen fungera fint!

    Vilken version har du på xboxen?
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Biosen är den som finns på Slayer Installation Disc 2.6, eller vad den nu heter.

    Förresten... Vilket "fel" syftar du på? Färgen på lampan runt eject-knappen eller att fläkten går på fullt?

    EDIT : Måste jag installera om efter flashning?
    Last edited by somchart; 2006-08-21 at 23:14.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Både färg på lampan och hastighet på fläkten är parametrar man kan ställa i M8PLUS bioset genom att öppna .bin filen med programmet EVTOOL på en pc. När man ställt in parametrarna som man vill ha dom så flashar man om chippet så är allt klart sen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Några frågor om hd?
    By lightning in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-01-30, 13:50
  2. Xenium *ICE* 2M XBOX chip (några lätta frågor för er som kan)
    By niclas_82 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-10-20, 19:24
  3. Några frågor
    By Daniel_25 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2004-07-27, 09:23
  4. några snabb frågor
    By HackerFarfar in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-04-23, 23:05
  5. några frågor.
    By myrek in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-11-27, 18:43

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •