Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Xbox Irmod v1.6

Xbox Irmod v1.6

Funderar på att göra en irmod till min Xbox. Fick en bild som visar hur det ska lödas.

Bild:

Kretsen på bilden (12F675) måste vad jag vet programmeras innan den kan användas, eftersom jag inte har de resurserna så jag undrar ifall man kan köpa ett kit där allt följer med med kretsar, ir och sladdar? Måste inte se ut så men jag har några krav.

1) Ska gå att starta/stänga av xboxen med
    2) Ska fungera i XBMC
    3) Skall köpas i Sverige

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vad har du för chip i din xbox? Tänk på att olika chip har olika krav på hur irmodden skal bete sig för att boxen skall starta med chippet aktivt.

Med x3ir kan du programmera om irmottagaren så att t.ex. power hålls in ett par sekunder vid uppstart om ditt chip kräver det.

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=416
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Jag har ett "SmartXX LT OPX 2M"

Enligt vad jag har förstått så man man inte göra så mycket med X3IR mer än stänga av/starta Xboxen med men jag kanske har fattat de fel.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Om du ledsnar på SmartXX menyn så kan du stänga av den i SmartXX setup menyn och sedan välja att starta M8 bios när du trycker på "lilla/power" knappen eller original bios när du trycker på "stora/eject" knappen. Och med X3IR kan du även få detta att fungera korrekt med fjärrkontrollen.

Nu kanske inte det är något större problem att fixa även med andra IR moddar för just SmartXX, men det vore krångligare om du hade t.ex. ett aladdin advance chip som kräver ett lite längre tryck av powerknappen för att vakna.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  2. IGR - Kommer till MS-dashboard
    By mansnet in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2005-06-21, 09:28
  3. vet inte vad jag skall göra...
    By tiito78 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2004-10-19, 10:04
  4. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24