Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: funkar inte! blinkar rött!

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    funkar inte! blinkar rött!

    när jag startar xboxen så blinkar det rött ist för grönt nån som vet vad det är för fel då? och jag har testat så att det inte är av kabeln som sitter löst! men kan det kanske vara glapp i själva kontakten???? nån som vet?

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    FAQ:

    Lower right segment flashing red - Error code E67 - "Contact Xbox Customer Support" screen: You seem to have a bad hard drive. Remove the hard drive and see if the machine boots correctly without it. If it does, you'll need to replace your hard drive.

    All four segments flashing red - no video: Hey! Plug in your video cable!

    Xbox doesn't power on: Check the power brick. The light on it should be orange if in standby, green if the console is on. If the light is red, that means something bad has happened - try unplugging the power brick from the wall until the light fades out to reset it, then try plugging it in again to see if it will go into standby.

    Three segments flashing red - no video: This is probably a power supply (low voltage) problem, people have reported fixing this by cleaning the contacts on the power brick. Don't forget to unplug everything before you start cleaning the contacts. Also check to make sure that the power supply cable is fully seated in the console, and check the color of the light on the power brick. You may be able to fix this yourself by unplugging the power supply from the wall for a few minutes and plugging it back in. This error also seems to occur if the wall power glitches or browns out.

    Two lights on left flashing red: Console is overheated, let it cool off before trying to play again, and see if you can place the console somewhere with better ventilation...

    Error E71, E79: I haven't seen these myself, but I suspect these are caused by thermal problems from reading what people say about them...

    Error E68: I am not sure what this is but I saw this once when I switched the video cable from HD to SD with the power on (got the error when the console rebooted)...it cleared up when I cycled the power, however.

    Xbox refuses to be turned off (console powers down, then powers back on a few seconds later): My theory on this is that there is a microcontroller that controls power to the system. After certain events (like a firmware flash) the console will tell the microcontroller to power the system down, then power it back on. I think that somehow this chip can get confused into always powering the system back up when it's turned off. To fix this, turn the system off, and then disconnect the power cord from the back of the machine before it turns back on...this seemed to fix it for my friend, anyway.

    Vissa specifika spel kan tydligen också låsa sig med eller utan varningsmeddelande (dock inga blinkande röda dioder) om man ställer in fel tid och datum på boxen.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Tack! men vad är "power brick" för ågot??? är det de mellan dosan till strömkabeln?

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Kontrollera fläkten åxå
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    hur öppnar man xboxen då? kan ju ite sånt där!

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om ingen varit inne och grejat i boxen så reklamerar du den på garantin, försök inte pilla själv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    jag har inte varit i den men en kompis har gjort det! så garantin funkar inte!

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    var det före eller efter han varit inne & pillat i den som det strulade till sig
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    i början var det bara ibland men nu funkar det aldrig! det hände några gånger innan han öppade det och höll på och grejade där inne!

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av pege63
    Några tipps ang error koder:

    Om Eject-lampan på framsidan av xboxen blinkar/lyser:

    Blinkar Grönt/Rött:
    Antagligen ett dåligt chip eller en dålig BIOS-version.
    Om XBOXEN inte har något chip monterat och inte är flashad med en dålig BIOS-version eller så är det antagligen något som är sönder på moderkortet.
    Kontrollera även IDE-kabeln. Är t.ex. kabeln vänd åt fel håll i någon av enheterna så får man detta fel.

    Lyser grönt/Eject fungerar inte/Inget ljud/Ingen bild:
    Antagligen en dålig lödning. Kontrollera alla lödpunkter om du monterat ett chip. Speciellt vanligt vid monteringa av homebrew, Enigmah eller andra 29-trådars chip.
    Det kan även bero på överhettning, kontrollera att fläkten är inkopplad/fungerar och se till att inte ha xboxen stående nära en värmekälla. Prova att lyfta av locket från xboxen för att se om det hjälper.

    Lyser grönt/Eject fungerar/Inget ljud/Ingen bild:
    Antagligen ett problem med ljudinställningarna i MS Dashboard. Prova en standard A/V-kabel.

    Blinkar orange/Grönt:
    Kabeln till TV:n är inte inkopplad.
    Det kan även bero på lödspill eller en skadad bana på moderkortet.

    Blinkar orange:
    Kan bero på lödspill eller en skadad bana på moderkortet.
    Det kan även bero på överhettning, så kontrollera att fläkten är inkopplad/fungerar.

    Lyser rött:
    Systemet överhettat, eller systemfel
    Kontrollera fläkten, kolla lödspill, trasiga banor osv.

    Nu har du gått vilse pege... 360! 360! 360!
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    OJ OJ shit jobbar förmycket sorry
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Exclamation

    Hej. Mitt xbox är chippat och har funkat fint i ca 1 år nu har det bara lagt av och slutat fungera . har flyttat det ganska ofta då jag har kopplat in det till datorn.
    Eject knappen blinkar rött och jag får inget ljud och ingen bild. hart öppnat och tittat men ser inga fel. HJÄLP!!!!!!! mvh

  13. #13
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    jag har samma problem skulle va tacksam för svar

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    122
    Respekt
    20
    Om ni har 3 röda lampor, googla på Xclamp replacement det har räddat många boxar, mken gör det enbart om ni har hyfs kunskap om att meka maed datorer OCH Garantin är totalt utspelad på alla sätt d v s Bannad från xbl minst.

Liknande diskussioner

  1. Problem boxen blinkar rött, startar ej!
    By mr.maze in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2004-12-28, 11:58
  2. Alla DVD filmer funkar inte på min xbox,fast jag kör med samma skivor.
    By Master_nemo in forum XBOX Backup och Patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-11-08, 11:32
  3. Funkar fortfarande inte med biosen
    By Abster in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-12-07, 16:38
  4. Varför funkar inte vissa skins
    By Badjes in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-03-18, 11:39
  5. Det funkar inte
    By cissi in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-07, 11:26

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •