Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Traxdata DVD-R 16X med Ritekf1 lager bra?

Registrerade
    Aug 2006
    Respekt
    0

Traxdata DVD-R 16X med Ritekf1 lager bra?

Hej alla!

Det är så att jag alltid enbart kört med Traxdata DVD-R skivor 8x med Ritek G05 lager då PSXCare rekommenderar dessa och jag är väldigt rädd om min PSTwo och vill inte att lasern skall dö.

Nu är det så att senast jag köpte mina Traxdata DVD-R's lade jag inte märke till att det stod 16x på etiketten förrän jag kom hem och såg att i brännarprogramet stod att det var "Ritekf1" lager.

Hur står det till med dessa skivors lager? Är det bra lager? Och anses dessa skivor rent generellt vara bra och ha hög kompabilitet med brännare?
    Jag använder mig utav en Philips DVD-R 1640p brännare (DL/+/-).

Kan jag köra med dessa skivor?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Prova och säg hur det gick... borde inte vara några problem. Vi brukar rekommendera traxdata för vi tycker det är jämn kvalitet på dom då dom gör sina egna skivor i egna fabriker när andra "märken" kanske bara trycker sin etikett på skivor från den fabrik som var billigast för stunden.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2006
    Respekt
    0
    Men hur är det med skivor igentligen?
    Dom ska inte vara blanka? Men svarta och vita går bra?
    Då t.e.x om dom är svarta så är dom inte så lätta att läsa igenom för lasern.

t.e.x : 100 st. Premium DVD-R BLACK LINE det ska väl gå?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det är bara du som ser att skivan är svart, brännaren/läsaren bryr sig inte om sådant. Svarta skivor är ett marknadsföringsknep, ursprungligen sålde dom bra till playstation eftersom originalspel till playstation av någon anledning är svartfärgade. När det inte var så "inne" längre att bränna spel till playstation så började man sälja dom som "vinyl cd:s" med tanken att många tycker "musik på vinyl låter mer levande än musik på cd".

Mao bara ännu ett sätt att blåsa dig på stålars.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2006
    Respekt
    0
    Hansi>
    OK, skall prova så snart jag hittat ett spel att prova det på.

Vad skall jag tänka på? Och hur vet jag hur bra min PS2:a tyckte om skivan? Bortsett från det kanske uppenbara såsom hackande filmer och ljud?

Vad finns det mer?

Tack för all hjälp!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Läser den skivan utan långa laddningstider, konstiga ljud, hackande filmer osv så är skivan ok. Om alla skivor i samma paket fungerar bra, och om flera paket av samma skivor du köper fungerar lika bra så har du hittat ett "bra" märke med jämn kvalitet på skivorna.

Registrerade
    Aug 2006
    Respekt
    0
    Hej Hansi & övriga intresserade!

Brände precis backuper av några originalspel (ja, faktikst ) och det fungerar klockrent verkar det som.

Inte märkt av några långa laddningstider, hackande bild och ljud eller konstiga läten från min PsTwo.

Ritekf1 lagret verkar komma bra överens med min konsoll och brännare (hoppas verkligen det är så).

Kanske är det minst lika bra och högreflekterande som G05 lagren?

Registrerade
    Jan 2002
    Från
    ploghult
    Respekt
    0
    hej är det nån mer som provat ritekf1 lagret tänkte beställa några skivor nu till min nybeställda pstwo med matrix infinity men osäker på vilka jag ska ha
    antingen 100st Traxdata DVD-R 16x white fulface printable media code ritek f1
    358,00 SEK eller 100st. Verbatim DVD-R 16x speed
    media code: MCC03RG20/TYG03 360,00 SEK

vilka skivor rekomenderar ni vill ju inte paja lasern i min pstwo så jag vill ha bra skivor om man ska lira ps1 spel vilka cd skivor rekomenderas då jag har verbatim 48x 80minuters skivor hemma nu

Liknande diskussioner

1. Regionsfri dvd med Alladin?
    By Quest in forum Aladdin Advance Support
    Senaste inlägg: 2004-06-09, 01:33
  2. Messiah med dvd 1.20E och regionX funkar inte?
    By Drem in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-08-15, 18:09
  3. Kopiering av DVD spel med DVD brännare!
    By Dajje in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2002-07-23, 05:25
  4. Messiah - med eller utan region-fri DVD funktion ?
    By Chipz in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-01-13, 12:11
  5. SCPH30004R med DVD Region-X
    By herkan in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2001-12-29, 00:11

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner