Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: problem att streama saker från pc till xboxen

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    problem att streama saker från pc till xboxen

    jag hadde problem med win xp home när det gällde att streama musik och filmer den klipte ner allt eller så kom det upp en liten ikon som sa fel data namn fast jag hadde skapat eget internt nätverk och delat ut mapper .så efter typ 4-5 dagar så ladda jag ner ccxgui_1.41 och sen hadde jag inga problem med att kunna se filmer och musik från pc till xboxen och det besta är det är så enkelt . jag hoppas detta kommer att hjälpa non som har xp home och inte xp pro för på win xp pro så funkar det att köra smb men inte på win xp home

    mvh/kjelle

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Kör du via..

    Kör du via router?

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    nopp bara en vanlig 5 portar switch hubb med windows brandvägg men om du har en router så går det ochså det är bara att bevilja porten som programet använder och det är port 1400

    ps: jag har använt nvidias brandvägg och det var inga problem som sakt det är bara att säga ja när brandväggen säger till eller så gör du det själv men om du nu gör det se till att det är bara inom din domän (arbetsgrupp) i windows eller non annan brandvägg

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    jag skulle bara säga att om ni har problem med eran överföring från pc till xbox (streama) filmer och det blir små hak eller liknande så kan jag ( jag använder den) rekomendera 2006-07-16-T3CH

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    jag har ett litet problem när jag ska streama vissa filmer. de flesta går bra men det har hänt att vissa inte går och har också hänt att boxen hänger sig när jag försökt med vissa filmer. värt att tilläga är att filmerna är i rar-format. funkar att streama sen när man packat upp de. nån som har nån idé. har en till fråga.. kan man på nåt sätt se vilken version av xbmc man har?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    jag har xp home och problem med att xboxen hänger sej och att farten går ner till typ 5kb/s och stannar där rätt länge. så, vad är ccxgui_1.41 ?

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    vad ccxgui_1.41 är

    ccxgui_1.41 är ett program som gör din dator som en sörver för att kunna se filmer och lyssna på musik eller vad du nu gör med din xbox.
    men detta program är i andra hand och bara för dom som har problem med att kunna streama saker från sin pc till xboxen med smb eller dom som är lata och inte ids gör nonting . för i xbmc så fins allt redan (instellningar)för detta program det är bara att klicka på raden där det står xbmsp network server (auto-discover) och se till att du bara delar ut inom ditt eget nätvärk(domän) och när du instalerar programet läs på vad dom olika rutorna i programet säger för du har 2 st olika installationer ett för typ 98se och för xp

    ps: sorry för att det tog så länge att skriva en förklaring men jag jobbar rätt mycke

Liknande diskussioner

  1. Guide till streaming i XBMC
    By fArGo_sWe in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 97
    Senaste inlägg: 2010-07-27, 19:09
  2. Bästa sätt att felsöka från Elektroner->Svart skärm
    By NiklasW in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-08-26, 10:55
  3. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  4. Xbox låser sig vid startup?? hjälp !!!
    By reed in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2003-09-29, 13:12
  5. Brev & klistermärken från M$ när jag fick till baka Xboxen
    By Slamer in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-07-23, 13:32

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •