uppskattar om någon orkar ta sig tiden att läsa
okey folks. jag har nog läst igenom snart 100 trådar som innehåller allt med superdisc,slayer,xbmc, dashboards osv osv.
och jag skulle kunna spinna vidare och bumpa upp en sådan, men inget verkar ju lösa det hela. så jag gör en egen tråd.
story: har en moddad krysslåda sen 2~ år sedan.
fungerat felfritt hela tiden.
efter ett tag insåg jag värdet i XBMC och läste någon guide och vipps så hade jag tillräckligt med kunskap för att konfigurera till mig XBMC som dashboard <lycklig>
allt efter som tiden gick så updaterade jag xbmc en gång. det gick fin fint. allt rullade på.
nu för någon vecka sen kännde jag att det dags igen. updaterade xbmc.
men som trött person och telefonen i ena örat gjorde jag självklart bort mig. om jag minns rätt så ftp'ade jag över alla filer bara chip-chop! utan vidare tanke på vad som jag var tvungen att göra.
Xboxen startar rent mekaniskt, men blir snabbt bara en tomm svart skärm.
doh! skriker jag och fattar handkontrollen och svingar i huvudet, självklart skulle jag ju tänkt på vad jag gjort och ändrat de filer som nu skall ändras när jag lägger in ny version av XBMC (och defenitivt när jag använder XBMC som dash)
iaf. jag började genast scanna forumet efter hjälpande trådar. efter mycket läsande har jag blivit lite smartare, men inte mycket har löst sig.
jag har:
brännt Superdisc
brännt SlaYer
när jag langa i superdiscen eller slayern så får jag fram det där rysligt fina xbox flubbret med den charmiga PSXcare-loggan i hörnet. "YES!" tänkte jag, svårare än så var det inte.
-joho du. det var det. för efter det fina flubbret så händer det inte så mycket mer, den startar om och flubbrar vidare, startar om och flubbrar vidare osv osv.
jag plockar ut skivan, startar den utan omoddad, tar bort XBMC save filen och startar xboxen utan någon disc i. och nu kommer jag ett steg längre! får fram en halvtransparent XBMC logga (!) och sen hänger den sig.
nu vet jag inte längre vad jag ska göra.
bios?
nytt chip?
fortsätta med någon annan bootdisc?
gimmie somethin!
tack på förhand!
Bookmarks