Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Obootbar xbox efter misslyckad updatering av XBMC

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Obootbar xbox efter misslyckad updatering av XBMC

    uppskattar om någon orkar ta sig tiden att läsa

    okey folks. jag har nog läst igenom snart 100 trådar som innehåller allt med superdisc,slayer,xbmc, dashboards osv osv.

    och jag skulle kunna spinna vidare och bumpa upp en sådan, men inget verkar ju lösa det hela. så jag gör en egen tråd.

    story: har en moddad krysslåda sen 2~ år sedan.
    fungerat felfritt hela tiden.

    efter ett tag insåg jag värdet i XBMC och läste någon guide och vipps så hade jag tillräckligt med kunskap för att konfigurera till mig XBMC som dashboard <lycklig>

    allt efter som tiden gick så updaterade jag xbmc en gång. det gick fin fint. allt rullade på.

    nu för någon vecka sen kännde jag att det dags igen. updaterade xbmc.
    men som trött person och telefonen i ena örat gjorde jag självklart bort mig. om jag minns rätt så ftp'ade jag över alla filer bara chip-chop! utan vidare tanke på vad som jag var tvungen att göra.



    Xboxen startar rent mekaniskt, men blir snabbt bara en tomm svart skärm.
    doh! skriker jag och fattar handkontrollen och svingar i huvudet, självklart skulle jag ju tänkt på vad jag gjort och ändrat de filer som nu skall ändras när jag lägger in ny version av XBMC (och defenitivt när jag använder XBMC som dash)

    iaf. jag började genast scanna forumet efter hjälpande trådar. efter mycket läsande har jag blivit lite smartare, men inte mycket har löst sig.

    jag har:

    brännt Superdisc
    brännt SlaYer

    när jag langa i superdiscen eller slayern så får jag fram det där rysligt fina xbox flubbret med den charmiga PSXcare-loggan i hörnet. "YES!" tänkte jag, svårare än så var det inte.

    -joho du. det var det. för efter det fina flubbret så händer det inte så mycket mer, den startar om och flubbrar vidare, startar om och flubbrar vidare osv osv.

    jag plockar ut skivan, startar den utan omoddad, tar bort XBMC save filen och startar xboxen utan någon disc i. och nu kommer jag ett steg längre! får fram en halvtransparent XBMC logga (!) och sen hänger den sig.

    nu vet jag inte längre vad jag ska göra.

    bios?
    nytt chip?
    fortsätta med någon annan bootdisc?

    gimmie somethin!

    tack på förhand!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kämpa vidare med superdisc osv tills du får den att boota. Kan krävas några försök. Bränn på dvd-r i 50% av skivans märkta maxhastighet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    jadu, det är ju nästan så att jag blir irriterande glad. visst har du rätt...satt och fippla och trixxa testade SD och slayer efter varandra rebootade X antal gånger och vipps så ville skivan lira! tack Hansi!

    nu kvarstår ett annat problem.
    när jag startar boxxen med xbmc som dash så får jag

    XBMC Fatal Error:
    T:\guisettings.xml. Line 0
    Failed to open file

    säger bara... ....duh?!

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kanske fel version av skin till fel version av xbmc
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    jahapp...
    av någon anledning så vill inte F: visas i flashfxp längre..

    jag som trodde jag var nära på att lösa allt, nu verkar det verkligen gå raka vägen ner i skiten :/

    hittar jag inte min F drive har jag ju inte så lätt för att ändra mitt skin.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kör du avalaunch från superdisc så skall du alltid se F

    Har du labbat med olika biosar?
    Hur stor hårddiskhar du?
    Har du större än 120GB disk så "försvinner" F: om du byter till ett bios med annan "LBA48" inställning än den du hade när du formaterade.

    Ibland räcker det med några "F5" (refresh) i flashfxp...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    jadu, instalerade om XBMC från SD igen, och nu ville F: visas igen.

    dock så ser jag fortfarande inte F: om jag startar den utan SD, vilket jag gjorde innan,
    då jag fick felmeddelandet.

    ja, jag har en större HD än 120. 200/250gb
    jag har då inte flashat/bytt något BIOS

    men hur som helst, nu kan jag återigen se min F:

    men jag kan fortfarande inte starta XBMC(starta min xbox,eftersom jag har xbmc som dash)

    visst jag skulle kunna byta till evox dash (hur man nu gör det igen, går om jag bara vill)

    så har jag iaf en rullande xbox, men blir lätt att man inte orkar röra xbmc i framtiden, känns som jag vill få det överstökat..

    så! alltså..jag får fortfarande "

    PHP Kod:
    XBMC Fatal Error:  T:\guisettings.xmlLine 0  Failed to open file 
    när jag startar boxen.

    och jag har då inte en blekaste om vad jag ska göra, vill helst inte göra saker jag inte vet mycket om, så inväntar svar.

    stort tack till dig Hansi!

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Rakoon, låter som att den inte hittar configfilerna. Antar att de ska ligga i katalogen <path till katalogen med xbmc:s default.xbe>\Userdata

    Du kanske har kopierat ut default.xbe till C-roten och renamat den till vad nu ditt gamla dashboard hette? I såna fall kan det nog vara en ide att kopiera ut userdata-katalogen från xbmc-katalogen till c-roten också. Det skadar inte att försöka i alla fall.

    Kan annars rekommendera att köra xbmc som dashboard enligt metod 1 på denna sida, så kan man lämna xbmc-katalogen intakt. Du hajar vad jag menar när du läst igenom det:

    http://www.xboxmediacenter.com/wiki/...As_a_Dashboard

    Du kan ju ftp:a in mot xboxen antar jag, och styra upp det enligt instruktionerna på den sidan.

    Du behöver ju inte göra ändringar i configfiler och sånt i den xbmcinstallation du kör som dashboard, gör en kopia av den att experimentera i som du testar att den funkar först innan du lägger in den som dashboard. Samma när du installerar ny version, testa den först så den lirar innan du skriver över xbmcinstallationen du använder som dashboard med den.

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    spännande, började med att testa ditt första förslag.

    det resulterade i att jag fick denna felkod istället:

    XBMC Fatal Error:
    Q:\language\english\strings.xml Line 0

    jag får känslan av att jag kan flytta över den till C roten, men jag tror att det är just det här man slipper om jag använder shortcuten som nämns i ditt alternativ 2.

    så jag hoppar nu in på ditt andra förslag.

    tack

Liknande diskussioner

  1. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59
  2. Linux på omidifierad XBOX med direkt boot
    By Hansi in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-03-31, 00:28
  3. Fungerar Matrix + xbox inköpt efter augusti?
    By guzman in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-11-11, 14:15
  4. Xbox Live kollar efter mod chips.
    By Sheytan in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-10-09, 19:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •