Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Nytt Xbox 360-chip - Fractal 360!

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    32
    Respekt
    0

    Arrow Nytt Xbox 360-chip - Fractal 360!

    Det första 360 chippet värt namnet! Fractal 360 är ett flaggskepp som bryter alla gränser! Tillverkarna har reducerat antal lödningar, On the fly patching - din vanliga firware berörs inte dvs Xbox live säkert, Media fix för Hitachi läsarna, Automatiskt On / Off läge för att kunna köra Xbox 360 original spel.

    Specifikationer

    * Endast 12 lödpunkter för både Hitachi-LG och Toshiba-Samsung DVD
    * On the fly patching! Ditt vanliga firmware berörs inte.
    * Media Fix för Hitachi drives

    Släppdatum: 2006-08-20 - det är alltså redan ute! När får Psxcare in denna produkt?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Tror jag bokade en leverans av det eller något annat "fantastiskt" chip med samma specifikationer för någon vecka sedan.

    Men allvarligt, hur spännande är det med ett chip som trots allt kommer vara out-of-date jämfört med vanlig firmwareflashning samma dag som det lämnar fabriken?

    Det kommer ju nya uppdateringar både för hitachi och samsung varje vecka. Xtreme 3.2 släpptes ju till samsung igår, 3.1 i förrgår typ.

    Om man begränsar antalet kablar så begränsar man antalet adresser man kan patcha i firmware.

    Och om man monterar ett chip som inte går att uppdatera enkelt så måste man multiplicera antalet lödpunkter med antalet gånger det kommer behov av uppdatering eftersom man måste byta hela chippet varje gång.

    Användbart...ja, om det fungerar lika bra som en flashad firmware i praktiken. Dvs, inte som NME-360 skräpet. Flaggskepp, bryter gränser...nä, håller inte med.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    20
    hmmm vad gör de nya firmwaren som släpps? Betyder det att min är out of date snart o de nya spelen inte kommer funka sen eller? Lika jobbigt flasha om den som de var första gången?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det som är nytt på samsung är lite finputsning, nu skall t.ex. backupskivorna läsas i samma hastighet som originalspel. Tidigare läste dvdläsaren dvd+r dl skivorna i lite långsammare hastighet. Man har även tagit bort kravet på att booktype skall vara dvdrom för att backupen skall starta.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    20
    så kortare laddningstider eller?
    En dum fråga kanske men har man firmware 2,0 t ex...kommer spelen snat sluta funka på den eller går jag bara misste om nya funktioner?

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    32
    Respekt
    0
    Ojsan, det första inlägget var kopierat. Glömde att nämna detta. Jag vet ingenting om detta chip (jag har inte ens en Xbox 360), jag ville bara meddela.

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av mickys
    så kortare laddningstider eller?
    En dum fråga kanske men har man firmware 2,0 t ex...kommer spelen snat sluta funka på den eller går jag bara misste om nya funktioner?
    Det där är jag verkligen sugen att ta reda på eftersom flera av mina brända spel helt plötsligt slutat att fungera. Satt och körde ett spel och tog sen ut skivan och bytte spel men det gick inte att läsa den skivan. Prövade med ett annat spel, samma sak där. Satte i det spelet jag körde först, och hör och häpna, det funkar inte längre. Man kan ju undra om det var så klokt att tanka ner updates till spelen, har MS gjort en egen uppdatering som gör att brända spel inte längre funkar? Lite klarhet i detta vore på sin plats...

Liknande diskussioner

  1. Fyra månader klarade sig 360. (OFFICIELLA 360 dvd firmware hack tråden!)
    By Triton242 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 747
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 20:42
  2. Xbox 360 chip??
    By silent_duck in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 190
    Senaste inlägg: 2008-09-19, 10:52
  3. IGR - Kommer till MS-dashboard
    By mansnet in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-06-21, 09:28
  4. Ang. Chip och Xbox versioner och Bios
    By Kalle112 in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-12-03, 16:27
  5. Matrix chip + Xbox Live hur ska man gå tillväga?
    By Hagan in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-08-05, 13:47

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •