Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Fifa 06 har slutat funka!

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    21
    Respekt
    0

    Fifa 06 har slutat funka!

    Mitt Fifa 2006 har alltså slutat funka! Har lirat det spelet som fan och det har fungerat felfritt fram tills några dagar sen!

    När jag startar spelet från evox så kommer bara den gröna evox loggan fram och sen hänger sig xboxet.

    Jag har sökt på massa olika forum men hittar ingen lösning.

    Har provat olika saker, testat med olika versoner av spelet, ändra inställningar i dashen, provat med andra dashar + att jag har installerat om xboxet med både *********** och superdisc. Har formaterat HDDn också.. Läste i en guide
    att man ska ställa in IGR, och det står att det ska finnas på 3 ställen under settings men det finns bara ett ställe för mig.. Kan det bero på att jag har gammla bios eller nått sånt?

    Efter installationen med superdisc/*********** så funkar spelet tills jag ändrar internet inställningen till statiskt ip. Då hänger det sig nät jag startar Fifa och när jag ändrar statiskt ip till NO så blir det ingen ändring utan xboxet forsätter hänga sig när jag startar spelet..

    Har provat installera om med superdisc och *********** flera gånger men det händer samma sak när jag ändrar till statisktip.

    Dom olika versonerna jag provat funkar på olika polares xbox... så det är ju inte dom det är fel på..

    Är jävligt less så jag hoppas att någon kan komma med en lösning!

    Tack på förhand!
    Last edited by asdfghn; 2006-08-31 at 16:54.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ställ klockan
    ändra stråk till tyska och tillbaka
    ta bort gamesaven för spelet
    rensa x,y,z och e:\cache
    ställ om till ntsc och sedan tillbaka till pal med enigmah videomode switchdisc
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Tack för ditt svar!

    Jag gjorde som du sa men boxen fastade på samm ställe ändå! :/
    Kan det inte ha nått med bioset att göra? Jag tycker det är jävligt skummt att det blir på det där viset när man ändrar till statiskt ip! :S

    Jag kanske ska ta och flasha om den då? Jag är inte säker på vilken version jag har! :S Har surfat runt lite och sökt efter guider hur man kollar det och har hittat några grejjer. På videochippet står det "Focus", på klisterlappen under boxen står det att den är tillverkad 2003-10-10 och serienummret är 4202922 34105 så jag tror att det är en 1.5. Finns det fler sätt jag kan kolla för att vara 100? Så om det nu är 1.5 vilket bios ska jag då använda?
    Last edited by asdfghn; 2006-08-31 at 22:49.

Liknande diskussioner

  1. Vilket chip har jag?
    By funkycobra in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2006-02-25, 18:53
  2. Nu har ja samma problem igen:(
    By Oxito in forum HALO 2
    Inlägg: 18
    Senaste inlägg: 2005-08-07, 15:24
  3. Hej. Jag får inte mitt x-b.i.t chip att funka
    By nokia in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-03-04, 18:31
  4. Hjälp med X-bit Chip igen
    By Vallås Locos in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-28, 16:02
  5. Måste jag har matrix-chip?
    By XGUY in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-03-07, 09:49

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •