Visar resultat 1 till 25 av 25

Diskussion: Media Center i HD

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    20
    Respekt
    0

    Media Center i HD

    Är i behag att införskaffa sk. HD kablar för att få fullt ut av min xbox. Filmer m.m. (vilket jag tror jag ska funka)

    (Nyss skaffat xbox som jag förövrigt är sjukt nöjd med, SmartXX chip och xbmc, varför skaffar inte alla det?)

    Undrar lite vad det är för skillnad på ex. dessa två kablar och av vilken anledning kallar den ena sig HD medans den andra inte gör det?

    Det som bara kallas komponent kablar...

    Det som kallas HD bla bla bla men oxå ser ut att vara vanliga komponentkablar?

    (Man fick tyldigen inte länka till andra sidor här inne...verkar det som)

    Tacksam för svar.

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    978
    Respekt
    22

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Köpte den nu idag och ändra upplösningen.

    Helvete vilken skillnad 1080i och pang vad xbmc ser äckligt skarpt ut !

    Dammit vad glad jag är att offra lite pengar istället för vara dumsnål !

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    synd att spelen inte är så åxå
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Jupp men ska ju finnas ett antal spel (gissningsvis bara från USA då) men som även har den upplösningen?

    Tyckte jag såg något om det på forumet.... hmmm

    Edit: Hitta forum tråden "här"
    Last edited by isaxon; 2006-09-01 at 17:47.

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Som har 1080i?
    Kan tänka mig 720p, 480 är väl högsta för oss här?
    Har ett spel i den upplösningen
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Checka länken i inlägget ovan från mig så har de skrivit vad de olika spelen hade för möjligheter...

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    978
    Respekt
    22
    XBMC(XBOX) gillar inte 1080i kör 720P istället(Rekommendation från de som bygger XBMC)

    Xboxen har för lite minne(64MB) därav häger den sig osv osv med 1080i.
    Last edited by mysiskatten; 2006-09-01 at 20:59.
    Läs XBMC Manual och FAQ

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Okey, har funkat hitentills i alla fall, men perfa då vet jag om problemet uppstår.

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    79
    Respekt
    20
    jag måste vara helt blind..men ja kan inte hitta vart man ändrar till 720P ? Min XBMC är från 060827 så den kan ju inte vara för gammal för att ha den funktionen? alla säger att man ska kolla under apperence men det ända ja kan se att man kan ändra där är 4:3 o 16:9 , help please.

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    MSdash
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    79
    Respekt
    20
    ahh tack för snabbt svar, men problemet är att jag har en softmoddad maskin...och då går det alltså inte? eller? För då har man ju inte kvar msdash.

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vad har du för XBE filer i c:\
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #14
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    79
    Respekt
    20
    jag har bara xboxdash.xbe och fonts katalogen under c:
    Och i fonts ligger ex.xbe och nkpatcher.xbe det är de ända tre xbe filerna som finns under c
    Men jag har kvar min backup på "orginal" xboxens c disk om det är något där man kan behålla för att gå tillbax till msdash.

  15. #15
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    79
    Respekt
    20
    Ville bara tilläga att jag kopierade in alla mina "backup" filer från c in till c på xboxen o döpte om xboxdash.xbe till msdash.xbe o körde den i xbmc men då får jag bara error 21.
    Något tips?

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Chippa, helst med smartxx lt/opx
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #17
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Ändrade du i evox.ini?
    Från MSDashBoard = "c:\xboxdash.xbe"
    Till MSDASHBOARD ="C:\msdash.xbe"
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  18. #18
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    79
    Respekt
    20
    jag har inte äns MSDASHBOARD ="C:\msdash.xbe" i min evox.ini men ja lägger in den så får vi se.. =) åter kommer snart igen hehe

  19. #19
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Jo UNER:

    [Misc]

    AutoLaunchGames = Yes
    AutoLaunchDVD = Yes
    DVDPlayer = "f:\apps\dvdx_v2\default.xbe"
    AutoLaunchAudio = Yes
    AudioPlayer = "c:\xboxdash.xbe"
    MSDashBoard = "c:\xboxdash.xbe"
    UseFDrive = Yes
    SkinName = psXcare
    IGR = No
    UseItems = Yes
    ScreenSaver = 5
    Fahrenheit = No
    ShadeLevel = 90
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  20. #20
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    79
    Respekt
    20
    ja la till MSDashBoard ="C:\msdash.xbe" och sedan gick jag in i xbmc o starta msdash.xbe och då funkar det i ½ sekund ungefär jag hinner se "menyn" eller vad man ska kalla det som är under msdash sen kommer jag till error rutan igen där det står error 21..men allt jag har gjort är alltså att kopiera hela min backup mapp till xboxen tillbaks till C på xboxen förutom xboxdash.xbe som ja döpte om till msdash.xbe och la till den där raden i evox.ini
    Min maskin är softmodad men det ska väl inte spela någon roll vad jag har förståt..

  21. #21
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    79
    Respekt
    20
    kan ju fråga en till sak kom jag på när jag ändå har er kunniga här. Det ända jag är ute efter är att kuna ändra upplösningen så jag kan köra 720 och 1024 tror jag det är. Man kanske kan ändra detta någon annan stans än i msdash?

  22. #22
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    978
    Respekt
    22
    nej först msdash sedan i xbmc
    Läs XBMC Manual och FAQ

  23. #23
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Inte i Aval.... heller?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  24. #24
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag tror både xbmc och avalaunch har funktioner för att ställa om videolägena till eeprom, för varje gång vi får in en xbox med korrupt eeprom så får vi höra någon förklaring som handlar om att kunden varit inne och ändrat videoinställningar i xbmc eller avalaunch...

    Om du inte har t.ex. smartxx chip och har gjort backup av eeprom så försök inte ändra med dessa applikationer :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  25. #25
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    978
    Respekt
    22
    men man måste ju alltid först aktivera HD upplösningarna 720p/1080i i msdash för att kunna ändra i xbmc
    Läs XBMC Manual och FAQ

Liknande diskussioner

  1. Hur kan man göra privata mappar i x-box media center
    By talakoub in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2005-09-01, 20:02
  2. XBOX Media Player / Media Center?
    By NORDWIND in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-10-09, 12:19
  3. Media Center
    By swedenmicke in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-09-07, 20:08
  4. XBOX Media Center *CVSBUILD* 2004-04-27
    By mysiskatten in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2004-05-06, 16:33
  5. Guide för DVD-backup
    By bisterfinnen in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2003-06-12, 17:32

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •