Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Firmware?

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Firmware?

    Har planerat att köpa en 360 men jag är inte riktigt säker för jag fattar inte rikitigt allt.

    Som jag har förstått så har man moddat firmwaren på läsaren i 360:in.
    Men när jag läser i forumet så står det citerar "Ja för mig funkar det utmärkt.
    Kör bara med det senaste firmwaret som finns på LiteOn's hemsida. Samt använd ett program som finns att ladda ner från deras sida för att sätta booktype till DVD-ROM." firmware till brännaren i datorn? varför det?

    sen booktyp vad är det?

    Verkar inte som att det är värt att köpa en 360 med firmware efter som att det inte verkar funka så bra för någon typ.
    Mvh nybörjare
    Last edited by bamse1985; 2006-09-01 at 23:09.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    99% av de som fått sin 360 omflashad har fullt upp att sitta och spela och sitter inte i forumet och skriver hur bra det fungerar. De som skriver i forumet är de 1% som ännu inte fått ordning på detaljerna.

    Av alla mina kunder som jag hjälpt tror jag det är en eller två som fortfarande har problem med att få sina skivor att fungera.

    Kör du med pioneer 111d brännare och verbatim dvd+r dual layer så fungerar det i stort sett alltid bra. Men alltid är det någon som har otur och får tag på en defekt brännare.

    Jag har även haft kunder som kommer dragandes med dvd-r dual layer skivor istället för dvd+r dual layer och undrar varför det inte fungerar.

    Det finns alltså ingen större anledning att vara orolig, här hjälper vi varanda tills det går igång.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Och det låter bra =) men vad menar dom med firmwaren på brännaren? lr är det firmwaren på 360 som man måste uppdatera lr? Sen booktyp vad är det? är det inte som att bränna gamla xbox spel, köra dvd decrypter i bränna iso filen?

    Tack för så snabbt svar

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Alla dvdläsare/brännare har en liten programvara i sig som styr allting samt kommunicerar med datorn den är kopplad till.

    På XBOX 360 ändrar man i den programvaran (patchar firmware) så att dvdläsaren rapporterar "yezz baby, det här är ett prima originalspel" till 360:an även när man lagt in en fulkopia.

    Brännarens firmware innehåller en databas med information om hur olika dvd-r skivor bör brännas för bästa resultat (writing strategies). Eftersom det hela tiden kommer nya skivor med högre hastigheter eller med nya tillverkare så måste man ibland uppdatera firmware för att få bra resultat eller för att kunna utnyttja maxhastigheten för vissa skivor. Den firmwaren hittar man oftast på tillverkarens hemsida. Sedan finns det hackade firmwares för olika funktioner som man kanske önskar men som tillverkaren inte bryr sig om att lägga in.

    Booktype talar om för läsaren i t.ex. xbox 360 eller en dvdspelare vad det är för typ av skiva. Äldre dvdspelare kanske inte har en aning om vad en "dvd+r dual layer" skiva är för något, även om den rent fysiskt inte har några som helst problem att läsa den. Då vill man att brännaren skriver in booktype "dvdrom" på skivan, vilket betyder att det är en helt vanlig fabrikspressad dvdfilm även om det egentligen inte är det men dvdspelaren kan då spela upp filmen utan problem.

    Jag har skrivit en guide om hur man gör backup av xbox 360 spel och klistrat den tråden, så jag tänker inte gå igenom DET en gång till.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Hansi super tack för svaret. Nu vet fattar jag precis vad det handlar om =)
    Kunde inte fått ett bättre svar.

Liknande diskussioner

  1. Commodore4eva Xtreme Firmware for Hitachi-LG 47D Xbox 360 DVD Drive
    By samplehead in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 96
    Senaste inlägg: 2008-01-23, 00:05
  2. Xtreme firmware 3.0 for TS-H943 Xbox 360
    By arvdal in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-23, 11:22
  3. Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2006-07-26, 22:15
  4. Xtreme Samsung firmware version 2.0
    By Hansi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-16, 12:16
  5. Firmware till Hitachi 46 Släppt
    By Pengopai in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2006-06-26, 20:35

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •