Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Trasigt?

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Trasigt?

    Köpte/Lät chippa min xbox hos er för länge sedan 2 år sedan kanske. Har funkat kanon men så häromdagen så muppade den ur sig och försökte boota 3 gånger och ställde sig i nå blinkläge.
    Jag sneglade in och såg att chippet lyste och mindes att vi hade något glapp när jag stod i butiken som enkelt ordnade upp sig när han öppnade lådan igen och tryckte på chippet. Jag gjorde likadant igår och det funkade.
    Idag däremot verkar det gå mindre bra. Chippets diod/dioder? lyser inte längre. Avlägsnar jag chippet helt från pinnarna så bootar xboxen som den ska rätt in i MSläge.
    Har provat att putsa lite på kontaktytorna på pinnarna med kem. ren bensin.

    Några tips? Vill kunna få igång allt igen då jag har grejjer på disken som jag inte vill bli av med.
    Har sökt som tusan i forumet men jag vet inte om jag blev nå klokare.
    Xenium står det på chippet och ser i mina ögon ut som detta:
    http://www.teamxodus.com/pictures/Ma...all_Manual.pdf

    Tack på förhand.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Oroa dig inte för grejorna på disken, så fort chippet är igång/utbytt så ligger allt kvar där. I övrigt så är det enklast om du kommer in med boxen till butiken.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    =) Blir nog så... Men jag gjorde en liten chansning på att mina lödkunskaper fanns och lödde lite på en pinne som va helt lös. Vips så lyser xeniumdioden igen=) Dock fortsätter Ejectknappslampan att pendla mellan rött och grönt efter 3 försök att starta sig själv.
    Men det kanske fortfarande är läge att komma in i butiken eller?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja innan du börjar förstöra saker så att det blir svårare än nödvändigt :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    haha, ja det har du rätt i... Men hur är det nu... Får ni kan ni löda fast/reparera/sätta dit nytt om det är trasigt, chip fortfarande... Fick för mig att det blev nån lagändring så man inte fick det längre?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    lagändring schlmagändring

    Det lär inte vara några problem att fixa till boxen för dig
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    ok tack =)

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2005-12-28, 21:22
  2. trasigt nätverkskort?
    By Krillelill in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-07-02, 14:37
  3. nätverks kortet är trasigt Byta ut?laga?
    By Ganon in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2004-09-05, 08:08
  4. Trasigt xbox
    By xdm in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-03-05, 19:55

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •