Tenare,
(jag har kollar runt lite här och har tyvärr inte hittat någon direkt ledande information om vad som kan vara fel för min del)
Mitt xbox har blivit helt crazy. Satt hemma hos en polare igår och lirade lite spel när vi skulle byta spel och då startade om genom att trycka den där kombinationen på dosan. Vid uppstart får jag då felkoden "05 Service Required. Call costumer Support".
Xboxen har tidigare fungerat hur bra som helst men sen igår knappt funkat.
Det som felar när jag försöker starta är:
Den startar upp men rutan blir svart.
Den försöker starta 2 ggr och sen 3je så startar den fast med grön/röd lampa.
Boxen startar upp utan chip fast funkar ej iaf.
När boxen väl kommer igång och jag stänger av den kan den hålla på att starta upp hela tiden efter varje gång jag stänger av.
Vad kan problemet vara?, allt verkar funka som det ska när det väl fungerar men det tar ett jäkla tag att komma dit hehe =). Vad är smartaste lösningen här, att löda om alla kopplingar?
Jag har inte lött alla andra själv utan det va en kunnig snubbe som gjorde det när jag köppte den.
**
Edit - Sen så tycker jag att mitt chip sitter fruktansvärt ostabilt, det räcker med peta på den så kan man ändra den upp eller ner. Får inte igång boxen alls nu. Kanske rentutav lönt att skicka in den på reparation?
**
//Sorry att jag skriver så mycket men jag anser det vara lättare att få en bra överblick på problemen .
/tack på förhand - Robin
Bookmarks