Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Vad gör jag för fel..?

Registrerade
    Dec 2001
    Respekt
    24

Vad gör jag för fel..?

Hej,

Tänkte som söndags nöje flasha mitt xbox. Har gjort på följande sätt:

* Formaterat mitt USB minne.. (FAT..gick inte att välja FAT32). Körde nått program som lägger in alla filer man behöver på USB minnet. Lägger in mtkflash.exe och den andra mtkflash.typ filen.

* bootar om datorn. Inga problem att köra med USB minnet. Innan det har jag kopplat ut alla mina SATA och IDE kablar.. Har bara en SATA som jag har kopplat till Xboxen. Nu så skriver jag mtkflash r /m orginal.bin Trycker eject på xboxen så den startat..väntar 1 sekund.. trycker enter på datorn.. programmet startar.. står drive detected sen så går den tillbaka till a: och inget hände..

Vad har jag gjort galet.. är problemet att jag inte kunde formterar i FAT32 på usb minnet? Eller ska man göra nått annat innan.. har läst nått om nån Live cd man kan ha för att ställe läsaren i B läge??

* Har ett Xbox med Samsung DVD. (MS25)
    * FW: Xtreme 3.2
    * Har ett intel moderkort på datorn.. och krt nått program som kollar vilket chip man har och det står bara intel.. inte VIA eller NForce 4..

Tacksam för svar!

//v
    Last edited by vader; 2006-09-03 at 22:28.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Slösa inte bort mer tid på det där, ta det som ett måndagsnöje att komma in med driven + 250:- till oss :-)

Det står väl NO drive detected innan du kommer tillbaka till a: = din mtkflash är inte kompis med sata chippen i din pc.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2001
    Respekt
    24
    Testade med Bootdisk.. blev samma resultat.. Står inget om No drive detected... Står enbart "Drive detected" och sedan så går den direkt tillbaka till A:\

Registrerade
    Dec 2001
    Respekt
    24
    DU hade rätt Hansi.. Det står No drive detected.. Ska testa lite mer.. får jag inte igång det inom en vecka så kommer jag in med den.. ska jobba i Sthlm om en vecka.. //v

Registrerade
    Dec 2001
    Respekt
    24

..

Ska man ställa in not i BIOS..? Har nämligen uppdaterat mitt BIOS och nu kan jag ställe in lite mer..?

Kan välja mellan att låta BIOS ställa in automatiskt.. Disable allt.. eller välja vilka SATA/PATA kanaler som ska vara aktiva..
    Last edited by vader; 2006-09-04 at 18:39.

Registrerade
    Aug 2002
    Från
    Sundsvall
    Respekt
    0
    Ta bort pata, låt sata vara aktiva, men dom behöver inte autodetecta. Vad har du för chipset? Ev måste du editera mtkflash

Registrerade
    Dec 2001
    Respekt
    24
    Jag har Intel 2580 rev 4 Chipset.. Ska testa editera mtkflash lite senare.. Hoppas att det fungerar.

Registrerade
    Mar 2006
    Respekt
    19
    live cdn (slax cd) använder du bara om du har en Hitachi läsare. Du gör helt rätt när du kör med mtkflash men du behöver editera den så den fungerar med ditt kort. Finns fina guider om hur du gör det på forumen runt om på nätet. Och om inte så är ju 250kr inte hela världen för att slippa besväret

Registrerade
    Dec 2001
    Respekt
    24
    testade editera mtkflash nyss... wtf..det funka :-)

Liknande diskussioner

1. Hjälp!! Vad har jag nu gjort? =(
    By nAggAn in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2004-04-05, 14:36
  2. Vad gör jag för fel
    By Panette in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-09-26, 10:45
  3. Vad för kabel behöver jag?
    By gurra_g in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2002-07-24, 10:30

Bookmarks

Behörigheter