Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Funkar M3/G6 till alla NDS Lite

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Funkar M3/G6 till alla NDS Lite

    Hej allihoppa!

    Jag har just köpt en NDS Lite, så nu är det dags att haxxa den. Så min fråga är: Funkar M3 Mini Secure Digital (SD MINI) Adapter + Passcard 3 till alla NDS Lite eller har Nintendo täppt till dom nya NDS Lite:arna?

    /Ulrik

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi brukar få flasha om de nyaste, men då slipper man passcard helt
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    OK men men behöver fortfarande M3 adapter för att lägga hombrew och grejor på antar jag. Men säljer ni M3 löst, är den inte bundlad med Passcard3?

    /Ulrik

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Finns det något sätt att veta vilka NDSlite som behöver flashas eller vilka som funkar utan att behöva flashas med passcard3.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av ulrikz
    OK men men behöver fortfarande M3 adapter för att lägga hombrew och grejor på antar jag. Men säljer ni M3 löst, är den inte bundlad med Passcard3?

    /Ulrik

    Du betalar samma pris inkl flashning som inkl passcard om du kommer in till butiken.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    OK.
    Men det går bra att skicka grejorna också antar jag? Jag bor en 35 mil från sthlm, för det är där ni håller till va?

    /Ulrik

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det går alldeles utmärkt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av daigain
    Finns det något sätt att veta vilka NDSlite som behöver flashas eller vilka som funkar utan att behöva flashas med passcard3.
    Jag är också mest intresserad av att slippa flasha om DS:en i fall det går. På den här sidan http://wiki.pocketheaven.com/DS_Firmware går det att kolla vilken firmware man har.
    Jag har kollat runt lite på nätet och vad jag kan se så verkar Passcard 3 fungera med all NDS. Jag är inte helt säker dock...

    Hittade detta på M3s hemsida också:
    10. Can M3 Adapter work with all NDS Consoles, red, blue and silver etc & the NDS Lite ?

    It is assured that all Passkey1 & PassMe device is not compatible with the newest NDS. So it is assured that our products & other competitor products can not compatible with the new DS console.

    But we had solved the compatibility between Passkey and New NDS console .
    We have put out our passkey2 device which compatible with all NDS console .

    It is confirm that our M3 & passkey2 can be used on NDS Lite & all NDS console .
    Last edited by ulrikz; 2006-09-06 at 19:04.

Liknande diskussioner

  1. Spela NDS spel med ditt gammla GBA Flashkort
    By FarmerMan in forum Nintendo DS
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-08, 07:27
  2. PC till Xbox. - en gång för alla, HUR?
    By moonshadow in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2005-05-05, 10:26
  3. Spelen jag bränner till mitt xbox funkar ej
    By Kiman174 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-03-08, 20:49
  4. Låt till alla Ösk fans + ni andra också.
    By danskenitunnan in forum Fritt Forum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-12-07, 22:58
  5. NEO4 FUNKAR BARA TILL 70%
    By Kaka in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 18
    Senaste inlägg: 2001-12-17, 23:18

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •