Visar resultat 1 till 19 av 19

Diskussion: Downgrader2.71FULL - Någon som har testat?

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    60
    Respekt
    18

    Downgrader2.71FULL - Någon som har testat?

    tjenare

    sitter på en 2.5 psp nu men är jefligt sugen på att nergradera men du måste jag juh först uppgradera till 2.71 sedan nergradera. hur säkert är de? är det någon som har testat denna?

    DEt va inget jag har nu en fullt fungerande 1.50 PSP
    Last edited by Linkus; 2006-09-06 at 00:36.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Hur många omstarter fick du göra innan du fick red screen?

    Jag tror jag fick göra 15st...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    60
    Respekt
    18
    inte så många men en del ^^.

    så himla lycklig nu äntligen. nu ska ja bara hitta nån bra NES emulator och Super Mario

    kan juh säga att jag va lite skasi där ett tag när ja bara startade om hela tiden :S trodden den hade blivit brickad först. men NEJDÅ
    Last edited by Linkus; 2006-09-06 at 15:44.

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Körde Downgrader2.71FULL igår kväll 3-4 omstarter sen var det klart! Det funkar finfint!

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Ska själv fixa nergradering om några dagar när jag får hem minneskortet.

    En grej jag undrar dock, är det 2.71 US versionen som gäller? Hittade ingen 2.71 upgrade som är EU... och vad spelar det för roll? :P Vetifan om det är EU eller US på 2.71 -> 1.5 downgradern jag hittade heller, men jag tankade hem typ allt från psphacks.com eller vad den heter... går länkar dit från alla trådar typ :P

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Jepp det är US versionen som gäller. Körde hela grejen i går kväll och efter 4-5 omstarter fungerade det!

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Skulle inte spela någon roll om det är EU eller US ... Den enda skillnaden som märks är region kodningen på filmer ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Begga
    Den enda skillnaden som märks är region kodningen på filmer ...
    ?? det där sköts väl på hårdvaru nivå?
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Haha, jag lyckades på första gången, aegd Hansi!

    Min första PSP, visste inget om nånting, läste upp lite, uppgradera och nergradera, allt gick som på smör... yumm Nu lär jag fixa Devhook xD

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    43
    Respekt
    20
    Jag fick starta om 2-3 gånger innan den gick igång, men det fungerar.
    Xbox Crystal Edition - Samsung - X3 - 160 GB
    PSP PSP1004 - 1 GB

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Senaste 2.71 vi gjorde (inte jag, en av våra tekniker) tog sig också på första försöket :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    43
    Respekt
    20
    Rekommenderas det att köra en "clean" 1.5 efter den här downgradern? Eller är det bara bra om man ska köra custom firmwares? Läste lite häromdagen på det där men fick inte riktigt svar på tal..
    Xbox Crystal Edition - Samsung - X3 - 160 GB
    PSP PSP1004 - 1 GB

  13. #13
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Har 2.70, antar att man måste uppgradera till 2.71 för att detta ska funka. Hur gör man det?

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    60
    Respekt
    18
    du gör som så att du laddar ner denna filen http://www.psp-hacks.com/file/525 lägger den i games mappen sedan kör du den bara genom pspt

    efter uppdateringen så tankar du ner denna filen http://www.psp-hacks.com/file/755 och så föjler du helt enkelt instruktionerna som prgrammet säger till dig

    p.s
    det kna ta några omstarter som du ser
    d.s

  15. #15
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Vågar man köra uppgraderingen på en svenskköpt PSP trots att det står att den är för US/North America?

  16. #16
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    60
    Respekt
    18
    ingen aning jag körde den iaf.

  17. #17
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av C-64_KingZ
    Vågar man köra uppgraderingen på en svenskköpt PSP trots att det står att den är för US/North America?
    ja.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

  18. #18
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Hejsan!

    Måste man uppgradera till 2.71 med 2.71 US versionen, eller går det bra att uppgradera med tex tekken spelet om man ska nedgradera med easy downgradern 2.71?

  19. #19
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24
    jag har bara testat med 2.71 us men det ska inte vara några problem med att köra eu verran.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Liknande diskussioner

  1. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  2. Någon som har erfarenhet av XBOX X2VGA+ High Definition VGA adapter?
    By marshmallow in forum High Definition (HD-stöd) på XBOX
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-10-14, 11:07
  3. Någon som har...
    By Axel_e in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-10-06, 21:27
  4. samsung med dvd+r
    By dahonk in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2003-09-22, 23:32
  5. Någon mer än jag som har problem med dvdmedia till en sd-616t?
    By cablegaj in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-08-15, 18:26

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •