Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Dålig bild med Komponentvideokabel

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Dålig bild med Komponentvideokabel

    Hallå

    Jag köpte nyligen en komponentvideokabel från psxcare för att koppla samman ps2'an med en 40tum LCD TV. Allt gick bra och bild och ljud kommer fram MEN, bilden är oskarp som fan.

    Det går att jämföra med att spela på en dator med lägsta upplösningen.

    Läste att någon skrev att nya HD-tv kör en högre upplösning än ps2 och det är därför bilden blir sämre, men va fan, jag köpte tv'n för att få bättre bild, inte sämre.

    Någon har något bra tips för att få lite skärpa på tillvaron?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du kan ju inte få bättre bild än vad spelet visar, och en lågupplöst bild (480i från ps2) med bra kabel till en hdtv = du ser väldigt bra hur dålig bilden är :-)

    Dator med lägsta upplösningen är förmodligen dubbelt så bra, en vga skärm brukar inte klara av att visa bild med så låg upplösning som 480i...

    Prova en dvdfilm, då skall nyare ps2 (v9 scph-50004 och senare) visa bilden i 480P

    Prova gran turismo 4, den skall gå i 1280i med komponentvideokabel
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    hmm det låter ju lite surt, hade ju hoppats på grym bild när man nu äntligen köper ny tv och får motsattsen

    får hoppas på http://www.xploder.net/ps2/products/...DTV-Player.htm nu istället. Om den sen fungerar eller inte återstår att se.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Har du chippat din PS2?

    Med Matrix Infinity chip och en Blaze vga adapter så får du i praktiken 480P
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Pixlig bild med RGB-kabel - vad göra?
    By NeoSeraphim in forum Matrix Infinity
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-16, 15:58
  2. Mörk bild med advanced scart?
    By iampiri in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-19, 22:27
  3. Dålig bild på xsnes9x Beta4
    By dr_fredrik in forum Emulatorer
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-02-12, 17:37
  4. Aktivera RGB för bästa bild med DVD-spelare samt ställ in ljudet rätt
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-05-10, 18:44
  5. Ingen grön bild med RGB?
    By SirCheese in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2001-11-18, 23:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •